Sebestyén Balázsék most egy életre megtanulják: a kolumbiai gyerekek megalázása semennyire nem vicces

A Fővárosi Törvényszék szerint is törvénysértő volt az RTL Celeb vagyok, ments ki innen! című műsorszámának október 18-ai adása – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága csütörtökön. Jelezték: a Médiatanács egy rádióra bírságot szabott ki, a Viasat 6 egyik műsorszáma miatt pedig a holland hatósághoz fordult.

2023. május 25., 16:54

Szerző:

A közleményben azt írták: bejelentések alapján indított eljárást a médiatanács a Celeb vagyok, ments ki innen tavaly október 18-ai epizódja miatt. Az RTL adásában a műsorvezetők, Vadon János és Sebestyén Balázs megalázó és kiszolgáltatott helyzetbe hoztak egy kolumbiai gyermeket. A műsorvezető magyarul feltett kérdéseire a gyermeknek minden alkalommal azt kellett felelnie: „Si senor!” („Igen, uram!”). A kérdések közül néhány a fiú intim szféráját sértette, illetve a testalkatán gúnyolódott.

A Médiatanács januárban megállapította, hogy a jelenettel a médiaszolgáltató megsértette a megalázó, kiszolgáltatott helyzetben lévő személyek öncélú és sérelmes bemutatását tiltó törvényi rendelkezést. A testület határozatában súlyos jogsértést állapított meg, és kétmillió forintos bírságot rótt ki a szolgáltatóra, ezenkívül a jogsértésről szóló közlemény közzétételére is kötelezte.

A Magyar RTL Televízió Zrt. a médiatanács döntése miatt bírósághoz fordult. A bíróság egyetértve a Médiatatanács határozatában foglaltakkal, megállapította, hogy a műsorszám a kiskorút megalázó helyzetben mutatta be, mivel a neki feltett kérdésekre nem reagálhatott szabadon, tűrnie kellett a kialakított helyzetet.

Az RTL ezzel a jelenettel olyan üzenetet közvetített a nézők felé, melynek hatására a testsúlyproblémákkal küzdő fiatalok megszégyenítve érezhették magukat, a túlsúlyos embereket kritizáló egyének számára pedig megerősítést adhatott arra, hogy megengedett az ilyen jellegű bántalmazás, nem történt ugyanis korrekció a sértő események elhangzását követően. Mindezeket figyelembe véve a törvényszék a Magyar RTL Televízió Zrt. keresetét elutasította – írták.

(Kiemelt képünk: A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) cégtáblája a főváros I. kerületében, az Ostrom utca 23-25. szám alatt. MTVA/Bizományosi: Róka László)

A Szabad Európa megtudta, hogy egy uniós precedensítélet lehetőséget ad arra, hogy utólag is vizsgálni és korrigálni lehessen az emberek számára káros felvásárlásokat, akkor is, ha a kormány nemzetstratégiai kivételnek tart valamit. Egy ilyen per már le is zárult, a GVH-nak kötelező lesz vizsgálnia a Vodafone felvásárlását

Nem kicsit, nagyon: Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció (DK) elnöke nyílt levelet írt Magyar Péternek, amelyben kifejtette, hogy szerinte a Tisza Párt alelnöke egy tőről metszett fideszes politikus, aki ugyan új a politikában, de „régi, jól ismert fideszes szöveget nyom”.

Nettó 1 milliárd 893 millió 839 ezer (bruttó 2 milliárd 390,5 millió) forintos keretszerződést írt alá az állami Nemzeti Rendezvényszervező Ügynökség Zrt. a Lounge Event Kft. és a Visual Europe Zrt. kettősével március 11-én az Államalapító Szent István ünnepe alkalmából tartandó tűzijáték rendezvényszervezési feladataira -  tudta meg az rtl.hu