Orosz rulett a budapestiek életével
Aláírásgyűjtést kezd a fővárosi MSZP a 3-as metró mielőbbi felújítása érdekében – jelentette be az ellenzéki párt budapesti elnöke szerdán Budapesten.
Kunhalmi Ágnes a 3-as metró Nyugati téri bejáratánál tartott sajtótájékoztatón bírálta Tarlós István főpolgármester szerinte egymásnak ellentmondó nyilatkozatait a metróvonal állapotával kapcsolatban. Egyik nap azt mondja, semmi probléma, a másik nap „kínkeservesen elismeri”, ha nem lesz azonnal forrás, akkor tragédia is történhet – közölte.
Úgy értékelte, Tarlós István és a főváros fideszes vezetése orosz rulettet játszik a budapesti emberek életével.
A politikus emlékeztetett arra, hogy kedden füstölés miatt leállították a metrót. Nem ez az első eset, de attól félünk, nem is az utolsó. Ha nem kezdődik el a 3-as metró felújítása azonnal, akkor hatalmas problémák lesznek – tette hozzá.
Az országgyűlési képviselő közölte, az aláírásgyűjtéssel az a céljuk, hogy képviseljék a metróval naponta utazó „hangtalan” embereket a „tehetetlen és tehetségtelen kormány és a tehetségtelen főváros” előtt.
Kunhalmi Ágnes elmondta, Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter „egy tollvonással áthúzta” a fővárosra jutó fejlesztési forrásokat. Úgy fogalmazott, azok a külvárosi emberek, akik csak a 3-as metróval járhatnak munkába, sokkal többet érdemelnek, nekik nincs Audi A8-asuk. „Én tudom azt, hogy a Fideszt nem érdekli a külvárosi lakosság” – mondta, megjegyezve, hogy tavasszal majdnem minden olyan kerületben baloldali győzelem született, ahol a 3-as metró halad.
Horváth Csaba, a szocialisták fővárosi frakcióvezetője szerint a BKV esetleges állami kézbe vétele nem oldja meg a műszaki problémákat, ezért nem is támogatják azt. Az állam nem jelent garanciát arra, hogy felújítják a metrót, az államosítással sokkal rosszabb lett az oktatás, a kórházak helyzete is – mondta.
Szerinte Tarlós Istvánnak azért kell mennie néhány hónap múlva, mert Budapest csak így tud megmaradni, ugyanis a főpolgármester „szolgalelkű báb”, aki Orbán Viktort szolgálja, és nem a budapestieket.
Kérdésre válaszolva beszélt arról, 2010 előtt megtörténtek az előkészületek arra, hogy a 4-es metró befejezése után haladéktalanul elkezdjék a rekonstrukciót. Az állagmegóvás zajlik, de ma már azon túli felújítás kell; a síncsere egy-két évre jelenthet megoldást – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy 3-4 évre nem lehet elhalasztani ezt a beruházást.