Óriásit hibázott a Temu Magyarországon, dühöngenek a vásárlók
Több vásárló arról panaszkodik, hogy a Temu új magyar futárszolgálata sem a telefonra, sem a csomag helyzetére nem reagál. A probléma olyan mértékű, hogy már veszélyezteti a kínai webshop pozícióját is itthon.
A Temu az iMile Hungary nevű helyi partnerre bízta a csomagszállítást, ám a vásárlók részéről gyorsan megjelentek a panaszok, amelyeket a közösségi médiában osztották meg: a futárszolgálatnál nem veszik fel a telefont, az ügyfélszolgálat köddé vált, a csomagok nyomát vesztették – írja az Index.
Becsődöltetheti a magyar futárszolgálat itthon a Temut
Az Economx által összegyűjtött beszámolók szerint a szolgáltatás nem csak figyelmen kívül hagyja a vevőket, de akár két „próbálkozás” után eltűnnek a csomagok. A cég a „megpróbáltunk feladni, de nem értük el Önt” üzenetet küldi ki a megrendelőnek, ám a vásárlók ezt hazugságnak tartják.
Több vásárló állítja, hogy a futárok valójában meg sem próbálják felvenni velük a kapcsolatot, hiába hivatkozik a cég sikertelen kézbesítési kísérletekre. Volt olyan eset is, ahol két ilyen – utólag alaptalannak tűnő – próbálkozás után a csomag nyomtalanul eltűnt. Az iMile-től az érintett semmilyen érdemi információt nem kapott, reklamációjára és kártérítési kérelmére pedig válasz sem érkezett.
Az iMile Facebook-oldalát elöntötték a negatív tapasztalatokról szóló beszámolók: a pakkok eltűnése mellett panaszolják a kommunikáció totális hiányát. Az ajánlottsági arány csupán 24 %, ami önmagában is elrettentő.
Ezt írták többet között a pórul járt vásárlók az iMile szolgálatásáról:
- Temu-ról rendelt csomagomat már állítólag kétszer próbálták kiszállítani, de szerintem egyszer sem voltak itt. Ha a Temu továbbra is velük akar szállíttatni, tuti nem rendelek tőlük a jövőben.
- Megkaptam a kézbesítésről az értesítést, a csomag sehol. Majd kicsivel később bedobták a kerítésen.
- Csak bedobták a csomagot kapun belülre, esőben.
- Ez nem futárszolgálat, hanem barmok gyülekezete.
- Nem tudom mit művelnek, de katasztrófa ez a cég.
- Szerintem a Temu túl nagy falat nekik.
- Sikertelen kézbesítés? Itt se jártak, nem hogy hívták volna az ember lányát.
- Nem is értem, hogy ez milyen cég?
- Hogy van még munkájuk, ha ilyen silány szolgáltatást nyújtanak?
- Egyszerűen szörnyű. Csomagot kapni igazi fájdalom, velük.
Többen már pedzegetik, hogy a Temu retorzív lépésekre számíthat: az itthoni piacát veszítheti el, ha nem rendezi a szállítás minőségét, és nem válogatja meg jobban a partnereit. A csalódott vásárlók egymás után állnak el attól, hogy a Temuról rendeljenek, amíg az iMile szállítja ki a csomagokat.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Nikos Pekiaridis / NurPhoto / NurPhoto via AFP)