Orosz dezinformáció a közmédiában

Az Európai Bizottsághoz fordult a TASZ és a Political Capital. 

2022. március 30., 06:47

Szerző:

A Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) és a Political Capital (PC) az Európai Bizottsághoz fordult, mert miközben az Unió kitiltotta területéről az orosz propagandát, az annak megfelelő tartalmakat a magyar közmédia akadálytalanul terjeszti – áll a TASZ közleményében. 

Mint írták, az Európai Unió több orosz propagandaforrást is szankciós listára helyezett. A Szputnyik és az RT semmilyen tevékenységet nem végezhetnek az Unió területén, és a tagországok médiaszolgáltatóinak is tilos ezek tartalmainak sugárzása vagy bármilyen terjesztése.

A magyar közmédia csatornái ugyanakkor továbbra is forrásként használják az orosz propagandát, máskor pedig kritika nélkül közlik az orosz dezinformációs üzeneteket. Miután a PC hiába tett ezzel kapcsolatban bejelentést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál, a TASZ-szal közösen az Európai Bizottsághoz fordultak, hiszen a közmédia kijátssza az uniós jogot.

A két szervezet arra kéri a Bizottságot, hogy a rendelkezésére álló eszközökkel tegyen azért, hogy egy tagállam közmédiája se szolgálhasson hátsó ajtóként a kitiltott háborús propaganda terjesztőinek.

(Kiemelt képünk illusztráció: Kontra György, az M1 Híradó bemondója a vizuális megjelenésében megváltozott 4-es stúdióban a közmédia Kunigunda úti gyártóbázisán 2020. március 15-én. Indulása után 5 évvel, március 15-től megújult az M1 arculata. Fotó: MTI / Illyés Tibor)

Romlott a közlekedési morál, idén már többen vesztették életüket vasúti átjárós balesetben, mint tavaly egész évben – hangzott el a Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV) és a rendőrség közös balatoni balesetmegelőzési kampány-indító sajtótájékoztatóján, egy balatonszemesi vasúti átjáróban szombaton.