Nem lett kész időre a felcsúti kisvasút

Halasztást kért a pályázatot nyert Mészáros Lőrinc polgármester érdekeltségéhez tartozó alapítvány a felcsúti kisvasút megépítésében, mert nem készült el a határidőig a kivitelező a munkálatokkal.

2015. november 1., 05:09

Az RTL Klub Híradójában elhangzott: a felcsúti kisvasutat 2013-ban nyilvánította kiemelt beruházássá a kormány, emellett közel 900 millió forint támogatást is juttattak az építkezést vállaló alapítványnak, mely Mészáros Lőrinc polgármester érdekeltségébe tartozik. Az alapítvány azonban csúszásba került a beruházással, októberutolsó napján kellett volna befejezni az építkezést. Mészárosék emiatt halasztást kértek a projekt lezárásához a Nemzetgazdasági Minisztériumnál, erre lehetőségük is volt.

A csatorna faggatta őket a csúszás okairól, de sem a polgármester, sem a kivitelező nem válaszolt a kérdésekre. A teljes vonal az Orbán Viktor miniszterelnök felcsúti háza mellett álló Pancho Arénától a település központján át egészen a felcsúti arborétumig húzódna, mindössze ezzel a három megállóval. A költségvetési hatástanulmányban napi 7,5 ezres forgalommal számoltak, emiatt az EU vizsgálatot is indított, ugyanis nem túl valószínű, hogy ezt az átlagot hozni tudná a kisvasút.

Egyre mélyebbre kell nyúlni a pénztárcába, ha valaki a Balaton partján strandolna. Az idei szezonra a fizetős strandok többsége emelte a belépőjegyek árát: a felnőtteknek átlagosan 13, a gyerekeknek pedig 16%-kal kell többet fizetniük tavalyhoz képest.

Parajd térségében továbbra is törékeny az egyensúly a sóbányát elárasztó víz miatt. A nemzetközi szakértők szerint a kiszivattyúzás csak a Korond-patak elterelése után kezdődhet el, a jelenlegi helyzet pedig továbbra is komoly bizonytalanságot jelent.

A magyar nyugdíjas társadalom egyre élesebben érzi, hogy leszakad a dolgozóktól. A nyugdíj vásárlóereje évről évre csökken, miközben a bérek gyorsabban nőnek, mint az infláció. A jelenlegi rendszer nem kompenzálja megfelelően az egykori munkát és a megélhetési költségek változását sem.