Naszályi Gábor: Csak félmegoldás, hogy elkerítik a buszok elejét

Ez az intézkedés nem akadályozza meg, hogy kialakuljanak a "nem hiszek a vírusban, de én hiszek a vírusban" viták - mondta az Egységes Közlekedési Szakszervezet vezetője.

2021. március 11., 09:25

Szerző:

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet már a járvány második hullámában is kezdeményezte az első hullámban bevált, sofőröket védő intézkedést, miszerint ne lehessen az első ajtónál felszállni és az utastér első két ülését zárják le. Az akció eddig sikertelen volt. Most azonban úgy tűnik, létrejön egy félmegoldás, amiről a szervezet elnöke Fiala Jánossal beszélgetett a 168.hu felületén futó Keljfeljancsi című műsorban.

Naszályi kiemelte, hogy a BKV-s járművezetők novemberben az operatív törzset kérték az elsőajtós felszállás megszüntetésére, majd Pintér Sándor belügyminiszterhez fordultak. Az egészségügyi kockázatnak kitett, elkeseredett sofőrök tavaly több nagyvárosi közlekedési cégnél is aláírásgyűjtéssel igyekeztek felhívni a figyelmet a problémára, ezt azonban hiába juttatták el az illetékesekhez.

- Úgy éreztük, senkit nem érdekel, hogy mi lesz az embereinkkel - mondta Naszályi, aki szerint összesen 250 covid-fertőzött dolgozót találtak, ők vagy otthon lábadoznak vagy kórházban vannak. - Többen megijedtek attól, hogy bejelentették, ha további dolgozók fertőződnek meg, akkor leállhat a metró - mondta Naszályi. Kiemelte, a Volánbusznál az első ajtós felszállást már korábban tiltották, a sofőröknek azonban kötelező maszkot viselni, mert nem tudják megoldani, hogy elzárják őket az utasoktól. Ez a BKV-nál sincs teljesen megoldva.

A dolgozók ezért azt ígérték, nem fogják kinyit az utasoknak az első ajtót, de az is lehet, hogy a munkát sem veszik fel, ha nincs változás. Ezért a BKV-nál létrejött egy félmegoldás, ami Naszályi szerint jobb mint a semmi, de mégsem annyira biztonságos.  

- Az ígéret szerint az első két ülés szalaggal lesz lezárva, ahogy a Volánbusznál. Az első ajtó azonban nem lesz lezárva, de fel lesz festve egy rész, ahol nem lehet az utasoknak tartózkodni - mondta Naszályi. Később az is elmondta, ezzel a félmegoldással nem hiszi, hogy a korábban nagy port kavart BKV-s incidensek csökkennek. - Ez az intézkedés nem akadályozza meg, hogy kialakuljanak a "nem hiszek a vírusban, de én hiszek a vírusban" viták - fogalmazott.

Naszályi Gábor azt is hozzátette, szeretnék sürgetni, hogy a különböző járatok sofőrei minél hamarabb, akár soron kívül is oltást kapjanak. Ez eddig nem sikerült, azonban Tüttő Kata főpolgármester-helyettes a BKV esetleges leállásáról szóló nyilatkozata után történt némi előrelépés.

- A kormány bejelentette, hogy a metrónál és egyes területeken biztosítja az oltóanyagot. Beindult egy folyamat, de a sokunk által ismeretlen oltási terv alapján, szerintem nem kifejezetten a járművezetők kerülnek előtérbe az oltási listán - mondta. 

(Kiemelt kép: 168.hu | Dimény András)

A kormány két hetet adott az üzemanyag-kereskedőknek, hogy a régiós országokhoz igazítsák az áraikat. Egri Gábor, a Független Benzinkutasok Szövetségének elnöke szerint nem mindegy, hogy a KSH mely környező államok árait fogja alapul venni.

Dobrev Klára szerint megtámadták a közös listára és a közös főpolgármesternek ajánlásokat gyűjtő aktivistákat, amellyel a hatalom egyértelműen jelezte, hogy a végnapjait éli. Orbán Viktor mindeközben meglehetősen máshogy gondolkodik a kormánypártokról, szerinte ugyanis a közelgő választások egyértelmű esélyese a Fidesz-KDNP.

Hadházy Ákos betekintést kért és kapott a Diákhitel Központ néhány, még Magyar Péter idején megkötött szerződésbe. Az erről szóló posztjában az országgyűlési képviselő kifejtette, az általa látott iratok tartalma felvethetik a büntetőjogi felelősség kérdését, ugyanakkor nem minden információt osztottak meg vele. Magyar Péter külön Facebook-bejegyzésben reagált Hadházy vádjaira.