Nagyon rákaptak a magyarok a netezésre
Az internethasználat több kategóriájában is verjük az uniós átlagot.
Kiemelkedően magas, 87 százalékos azoknak a magyaroknak az aránya, akiknek van profiljuk valamelyik közösségi médiumon – írja az MTI a Központi Statisztika Hivatalra (KSH) hivatkozva. Az Európai Unió lakosságának csupán 55 százaléka van fent valamelyik közösségi oldalon, így a magyarok 22 százalékkal esnek az átlag fölé.
A magyar internetezők az EU átlagánál 13 százalékkal többen tekintettek meg megosztott videós tartalmakat, 11 százalékkal többen vásároltak az interneten termékeket vagy szolgáltatásokat, és 10 százalékkal többen kerestek rá egészségügyi információkra. A magyar háztartások 88 százalékának volt internet-hozzáférése 2020-ban. Ezzel a tagállamok rangsorában a középső harmadban szerepeltünk.
A KSH adataiból még több minden kiderül:
- A magyar 16-74 éves lakosság 79 százaléka, a 16-24 éveseknek pedig 97 százaléka netezett napi rendszerességgel tavaly. A legidősebb korosztálynak, a 65-74 éveseknek ugyanakkor csak 44 százaléka ment fel a világhálóra.
- A naponta internetezők közül tízből négyen átlagosan 1-2 órát, további hárman 3-4 órát töltenek az interneten.
- A magyar netezők leggyakrabban termékkel és szolgáltatással kapcsolatos információk keresésére (90 százalék), e-mail küldésére (88 százalék), azonnali üzenetküldésre (87 százalék), valamint online hírek olvasására (83 százalék) használták a világhálót.
- Tavaly az uniós lakosság 65, a magyar lakosság 60 százaléka rendelt vagy vásárolt a világhálón egy éven belül – ezzel az Európai Unió 27 tagállamának rangsorában Magyarország a 17. helyen állt.
- A magyar 16-74 éves lakosság részvételi aránya az online vásárlásban egy év alatt 11 százalékponttal nőtt, míg az uniós tagállamok átlagának bővülése csupán 2 százalékpont volt a 2019. évihez képest.
- A magyar internetezők több mint fele nem végzett semmilyen, a személyes adatai védelmére irányuló tevékenységet a webhelyek vagy alkalmazások felhasználása közben.
(Kiemelt képünk illusztráció: William Perugini / Cultura Creative/AFP)