Rendszeresen otthagyja a villamos a BKV mobiljegyeseket a megállóban

Gyorsabban kellene szkennelni azzal a telefonnal, de nem mindig megy, az ajtók meg zárulnak.

2022. július 2., 14:09

Szerző:

Súlyos baki csúszott az új mobilos jegy tervezésébe a BKV-nál, amennyiben nem számoltak azzal, hogy a jármű külsején lévő grafikus kód leolvasása közben a villamos akár ott is hagyhatja az utast, mivel nem látja, mi folyik hátul  – írja a hvg.hu.

A BudapestGo rendszere az eddig is létező mobilbérletekhez hasonlóan a jegykezelést úgy oldja meg, hogy a mobilon beszkennelt, a BKV járműveire minden ajtónál, és belül is kihelyezett grafikus kódokat kell leolvasni, a mobilon megjelenő ábrea pedig hitelesíti az utazásra való jogosultságot.

De sok utas, aki az ajtón kívül áll neki a procedúrának a telefonjával, sokszor csupán szomorúan állapíthatja meg, hogy aközben az ajtók már be is zárultak, a villamos meg nekilódult. A probléma az, hogy

a villamosokon, belül már nem olvasható le a grafikus kód, csak kívülről, így mire az utas a BudapestGo-n vonaljegyet vesz, kifizeti, és le is olvassa vele a kódot, számos alkalommal otthagyja a jármű.

A budapesti tömegközlekedés mobiljegy-rendszerét már 2014 vége óta ígérgetik, mégis csak 2022 februárjáig jutott el oda az egész folyamat, hogy a BudapestGo alkalmazást a BKV kiadta. A HVG.hu a problémával a Budapesti Közlekedési Központot is felkereste, akik azt válaszolták, tudnak a problémáról és már „dolgoznak a megoldáson.”

A fő probléma az, hogy amennyiben a villamoson belül is grafikus kódokat ragasztanak ki, könnyen felfuthat a bliccelések száma, hiszen a vonaljegyet lehetőség lenne egy pittyentéssel csupán akkor érvényesíteni, ha az ellenőr felbukkan. 

A kisebb hibák ellenére a BudapestGo rendszer jól indult: máris 645 ezer jegyet, 120 ezer bérletet adtak el március és június közepe között.

(Kiemelt kép: A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 4-es vonalán közlekedő modern Combino villamos és várakozó utasok a Blaha Lujza téren. Fotó: MTVA/Bizományosi: Juhász Gábor)