Mészáros Lőrinc veje és gyerekei is bedolgozhatnak a méregdrága vasútépítési projektbe
Közzétették az Európai Unió hivatalos közlönyében a Budapest-Belgrád vasútvonal Soroksár és Kelebia közötti szakaszára vonatkozó közbeszerzési eljárás eredményét – vette észre a 24.hu.
A gigantikus, 2 milliárd 78 millió dolláros, vagyis 589 milliárd forintos munkának nem csak a nyertes konzorcium örülhet. A közbeszerzés a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó RM International Zrt., a kínai China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és a szintén kínai China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft. nyerte.
A hirdetményből viszont az is kiderül, hogy Mészáros-család több tagja is részt kap Magyarország történetének legnagyobb vasútépítési projektjében. A Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozó Vasútvillamosító Zrt., a szintén a Mészáros-birodalomba tartozó R-Kord és a Mészáros-gyerekek többségi tulajdonában lévő Fejér B.Á.L. Zrt. is bedolgozhat alvállalkozóként a projektbe.

A hirdetmény alapján az alábbi cégek kapnak részt a megbízásból a fővállalkozókon kívül:
- R-Kord Kft.
- FormiConcept Kft.
- Kontúr Csoport Kft.
- RING Mérnöki Iroda Kft.
- TSCP Kft.
- V-Híd Zrt.
- Vasútvill Kft.
- Vasútépítők Kft.
- MÁV FKG Kft.
- Híd-Tám Kft.
- FEJÉR-B.Á.L. Zrt.
- VILLFELÉP Bt.
- China Railway Design Corporation
- China Railway Electrification Engeineering Group Co., Ltd.
- CARS Engineering Consulting Corporation Limited (Bejging)
- CRSC International Company Limited
- Nokia Shanghai Bell Co., Ltd.
- Huawei Technologies Hungary Ltd.
- ZTE Hungary Ltd.
- China Railway Electric Industries Co., Ltd.
- China Railway No. 9 Group Co., Ltd.
- Shanghai Civil Eingineering Group Hungary Ltd.
A beruházás 85 százaléka a kínai állammal kötött hitelből valósul meg, a fennmaradó 15 százalékot teszi ki az önrész. A magyar kormány már meg is kezdte a hitel első részletének lehívását. Szakemberek számítása szerint a vonal megépítése leghamarabb 2400 év alatt térülhet meg a magyar államnak.