Megtaláltuk az Orbán-kormány első előnyös lépését!

Huszonkilenc helyen 12 órás nyitva tartással, 300 munkatárssal nyílnak meg az ügyfélszolgálati irodák, amelyekben majdnem 30-féle ügyet lehet intézni.

2011. január 4., 06:17

A tizenkilenc megyei és a fővárosi kormányhivatalok vezetőinek a miniszterelnök adta át a megbízólevelüket még karácsony előtt a Parlamentben. A pártpolitikusok, többségükben országgyűlési képviselők, kiválasztásánál Orbán Viktor szerint a tapasztalat volt a döntő. Saját árnyékuktól meg nem ijedő, az átszervezés intellektust és emberismeretet próbára tevő feladatára alkalmas vezetőket kerestünk – fogalmazott a kormányfő.

Szükség is lesz az átszervezésekre, hiszen hétfőn 29 helyszínen, 12 órás nyitva tartással és 300 - egyenruhában dolgozó - munkatárssal nyílnak meg az ügyfélszolgálati irodák, amelyekben majdnem 30-féle ügyet lehet intézni. A kormányablakokat a meglévő ügyfélszolgálatok helyén kell keresni, például a nyugdíjfolyósító vagy a társadalombiztosítási igazgatóság már meglévő irodáiban, és minden elintézhető lesz, a munkaügyektől kezdve a most az okmányirodák által intézett ügyeken keresztül a földhivatali ügyekig – tájékoztatta a Krónikát Szabó Erika területi közigazgatásért felelős államtitkár.

A kormányablakoknál lehet még családi pótlékot, gyest vagy anyasági támogatást igényelni, valamint vállalkozásokkal kapcsolatos ügyeket intézni. A mostani rendszer indulásához 550 millió forintra volt szükség. A tervek szerint két év múlva már nemcsak a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban, hanem járási székhelyeken is lesznek kormányablakok - számolt be a

Kossuth Rádió.