Vészintézkedést jelentett be a magyar bank, erre hívják fel az ügyfelek figyelmét
Az utóbbi időszakban megnőtt az online csalások száma, ezért az egyik magyar bank is lépett az ügyben.
Korábban többször beszámolt arról a 168.hu is, mennyire aktívak a csalók a karácsonyt megelőző időszakban. Ilyenkor sokkal többen vásárolnak online, és könnyedén belefuthatnak olyan oldalakba, amelyeken keresztül megpróbálják ellopni a pénzüket. Emiatt a CIB Bank is figyelmeztette az ügyfeleit, írta meg az Infostart.
Figyelmeztetést adott ki a magyar bank a csalók miatt
Az utóbbi időszakban jelentősen megnövekedett az online csalások és a próbálkozások száma. Egyre válogatottabb módszerekkel próbálkoznak a bűnözők, és sok esetben nagyon oda kell figyelnie a kiválasztott áldozatnak, ha szeretné elkerülni, hogy anyagi kárt okozzanak neki. Éppen ezért a CIB bank is figyelmeztetést adott ki az ügyfeleinek, hogy mire figyeljenek a következő időszakban, illetve bejelentették, hogy bizonyos online szolgáltatásaik felfüggesztésre kerülnek abban az esetben, ha az ügyfél már régebb óta nem használta.
„A csalók egyre kifinomultabb módszereket alkalmazva próbálják megtéveszteni az ügyfeleket, hogy megszerezzék személyes adataikat, majd ezekkel visszaélve anyagi kárt okozzanak. A potenciális visszaélések kockázatának csökkentése, valamint ügyfeleink védelmének érdekében folyamatosan újabb és újabb lépéseket teszünk. Ennek keretében azonnali hatállyal felfüggesztettük a CIB Bank Online hozzáférést azon ügyfelek részére, akik több, mint 180 napja inaktívak, nem használták a CIB Bank Online felületet”
– olvasható a bank által kiadott közleményben.
A lap értesülései szerint ez a felfüggesztés a CIB Bank Mobilalkalmazásra nem vonatkozik, azt továbbra is zavartalanul használhatják az ügyfelek. Biztonsági okok miatt a felfüggesztett fiók csak a számlatulajdonos kérése alapján állítható vissza. Ha valaki ezt szeretné, akkor a CIB24 telefonos ügyfélszolgálatot kell hívni, vagy bemenni egy bankfiókba, ahol személyesen intézhető el a kérelem.
Sok pénzzel rövidítették meg a csalók a lakosságot
Korábban a 168.hu beszámolt arról, hogy a Magyar Nemzeti Bank pénzforgalmi statisztikáiból kiderült, hogy már 6 milliárd forinttal károsították meg a bűnözők a magyar felhasználókat csak az átutalásokon keresztül, de további 3 milliárd forintot is zsákmányoltak azzal, hogy megszerezték a bankkártyákhoz tartozó adatokat az áldozataiktól.
Éppen ezért a bankok folyamatosan tájékoztatják az ügyfeleket, hogy legyenek körültekintőek. Ne adják meg az adataikat, biztonsági kódokat a csalóknak, még abban az esetben sem, ha biztonsági szakembernek vagy banki alkalmazottnak adják ki magukat.
(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Shutterstock)