Le kell állítani a 3-as metrót?

Pillanatnyilag nincs közvetlen életveszély, 1-2 hónapon belül azonban, ha nem történik meg a legrosszabb állapotú szakasz mielőbbi felújítása, le kel állítani a metróközlekedést – fejtette ki a Mokkában Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke. Tarlós István szerint „szükségállapotszerű” helyzet jött létre Budapesten.

2012. május 16., 05:31

Gulyás Attila elmondta, ha meg is történik a felújítás, semmi nem garantálja, hogy nem romlik le egy újabb szakasz állapota rövid időn belül, a teljes felújításra pedig 100 milliárd forintra lenne szükség.

Tarlós: „Szükségállapotszerű” helyzet jött létre Budapesten

Idén 500 millió forintot biztosít a főváros a 3-as metró infrastruktúrájának javítására, ebből egyebek mellett 600 méter hosszan kicserélik a legrosszabb állapotú vágányokat – jelentette be a főpolgármester. Tarlós István azt mondta, 2012-ben az üzembiztonságot garantáló intézkedéseket tudják megtenni, ezek során az elsődleges az utasok biztonsága. Nem „bagatellizálják el” a 3-as metró problémáját, a vonal nagyon leromlott állapotban van részben a kora, részben pedig építési hiányosságok miatt, a teljes felújítás megkezdése azonban 2013-ban nem lehetséges – tette hozzá. A jövő évi felújításhoz már 2006-ban meg kellett volna kezdeni az előkészítést, de előző városvezetés mindent alárendelt a 4-es metróprojektnek.

A „Demszky-hagyaték” miatt „szükségállapotszerű” helyzet jött létre Budapesten, pedig a 4-es metró első szakaszának költségeiből megoldhatták volna többek között a 3-as metró teljes felújítását és járműcseréjét, villamosvonalak felújítását, HÉV-szerelvényeket és ezer buszt tudtak volna lecserélni – idézte a főpolgármester szavait a hirado.hu.

Tarlós István azt mondta, a 4-es metró 2013-ig az összes fejlesztési forrást lekötötte, miközben a fővárosnak egyre nagyobb forrásokat kellene a BKV-ra költenie, több felújítás, beruházás pedig elmaradt a BKV-nál és a fővárosban is.