Lábon lőtte magát a Mediaworks a Népszabadság bezárásával

Személyi jellegű ráfordítások, előfizetői visszatérítések: már ez alapján 120-130 milliós bukást hozhatott a Mediaworks kiadó szigorúan gazdasági indíttatású döntése a Figyelő szerint. A lekötött, de visszamondott hirdetések okozta veszteség ebben nincs is benne.

2016. október 13., 10:04

Szerző:

nepszHatalmas kárt okozott a Mediaworks Hungary Zrt. Kiadónak, hogy egyik napról a másikra, a hónap végét nem bevárva függesztette fel a Népszabadság és a Nol működését – számolták ki a csütörtökön megjelenő Figyelőben.


A pontos számot azért nehéz megbecsülni, mert a cégcsoportot az elmúlt időszakban igencsak átszabták, de a veszteség tízmilliós vagy inkább százmilliós nagyságrendű lehet. A keletkezett veszteség három nagyobb tételből áll: személyi jellegű ráfordítások, előfizetői visszatérítések, lekötött hirdetések visszamondása.

A Matesz adatai szerint 2016 második negyedévében több mint harmincezer előfizetője volt a lapnak – idézi a Figyelőt a HVG.hu. Az ő követelésük nagyjából 80-85 millió forint lehet, ha a legkedvezőbb előfizetői konstrukciót választották. Valószínű, hogy elhanyagolható lesz azoknak a száma, akik élnek a Mediaworks rendkívül elegáns ajánlatával, és valamilyen más lapot, például Világgazdaságot vagy Nemzeti Sportot járatnak majd az elmaradt Népszabadság helyett.

A dolgozóknak a kiadó azt ígérte, hogy a hónap végéig megkapják alapbérüket, a Figyelő értesülése szerint ez gyakorlatilag a teljes bért jelenti (cafeteria nincs, a jutalmak összege elenyésző), ha meg lehet bízni a Mediaworks ígéretében. A személyi jellegű ráfordítások tavaly összesen 610 millió forintot vittek el. Három hétre vetítve ez 38-40 millió forintot jelent. Ennyi mehet el fizetésekre tényleges munkavégzés nélkül.

A lekötött hirdetések visszamondásának árával még csak számolni sem lehet.

A kalkulálható összegek alapján a Mediaworks „gazdasági” döntése jó eséllyel 120-130 millió forintot vihetett el.