Tilos lesz az áthaladás: teljesen lezárják a Kőröshegyi völgyhidat, ez az oka
Aki a Kőröshegyi völgyhíd felé tervezett közlekedni, az most gondolja újra az útvonalát.
A 2007-ben épült 1872 méter hosszú Kőröshegyi völgyhídon hatalmas munkálatok kezdődnek hamarosan. Az MKIF Zrt. közlése szerint ugyanis várhatóan szeptember másodikától, két teljes hétre lezárják majd. A társaság a közleményben azt írta, a nyári vakációra tekintettel, a munkát az iskolakezdés utánra ütemezték, a forgalom legkisebb mértékű zavarása érdekében.
Sarukat kell cserélni
Az MKIF tájékoztatása szerint az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelésekből derült ki, hogy a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három erősen elhasználódott. Ezek cseréje kezdődik meg szeptemberben.
A Kőröshegyi völgyhíd szerkezetét is el kell emelni
Hangsúlyozták: a nagy precizitást igénylő sarucsere csak forgalomtól elzárt hídon történhet, mivel közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől. Vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat. A közleményben kitértek arra is, hogy a saruk cseréje előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. Továbbá a saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (4 helyen) felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.
A pályazár idejére kijelölt terelőutak az alábbiak:
- A Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
- Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdi felső / Siófok nyugatnál lehet visszatérni.
A híd zárásról és a terelőutakról az önkormányzatokat értesítettük
– olvasható a vállalat oldalán, ahol kiemelték, a saruk cseréjének lehetséges nyár végi, szeptember eleji időpontjáról már áprilisi közleményünkben jó előre szóltak. Fontos megjegyezni, hogy a saruk cseréje egy előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. Továbbá, a saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (4 helyen) felújításra kerülnek a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatai is.
A tavaly indult szintrehozás során nemcsak a tönkrement burkolatokat cseréljük a gyorsforgalmi utakon országszerte 2025-ig 538 km-en, de mintegy 200 hidat és felüljárót is megújítunk, köztük több nagy hidat is, például az M7-es völgyhídját is. Kérjük vigyázzanak kollégáinkra és indulás előtt mindig tájékozódjanak felületeinken az aktuális munkákról
– írták.
(Kiemelt képünkön a Kőröshegyi völgyhíd, Fotó: Wikipédia)