A fogyasztóvédelem figyelmeztetést adott ki, a csalók egyre több ügyfelet próbálnak átverni
Az online csalások száma folyamatosan növekszik, a csalók ezúttal ezzel próbálkoznak.
Az elmúlt hetekben a csalók folyamatosan támadásokat indítanak magyar cégek ügyfelei ellen, ez pedig már a fogyasztóvédelem szerint is aggodalomra ad okot – derült ki abból a sajtóközleményből, amelyet a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság adott ki.
Mindenkinek érdemes a szokásosnál is körültekintőbbnek lennie, ugyanis az InfoStart összefoglalója szerint a csalók összetett módszerekkel dolgoznak, és a közelmúltban több nagy pénzintézet és cég ügyfeleit is megpróbálták átverni. A cél mindig azonos: megszerezni a személyes adatokat, és hozzáférni a bankszámlákhoz, illetve egyéb módokon pénzhez jutni.
Az ügyfeleket hamis üzenetekkel igyekeznek megtéveszteni, amelyek érkezhetnek SMS-ben vagy e-mailben, de a közösségi médiában, hirdetés formájában is terjednek. Aki ezeknek bedől, és az ezekben található linkekre kattint, perceken belül a kiberbűnözők karmai között találhatja magát.
A csalók több nagy cég ügyfeleit is megtámadták
Ahogyan arról a 168.hu is beszámolt, az elmúlt hetekben az MBH Bank ügyfeleit károsították meg a csalók, ezért maga a pénzintézet is figyelmeztetést adott ki. Elsősorban azok kerültek veszélybe, akik a bank online felületét nem egy megszokott linken, hanem valamilyen internetes kereső segítségével próbálták felkeresni. A legelső találat sok esetben egy, az eredetihez megszólalásig hasonló weboldalra vezetett, ám aki ezen keresztül megadta a bank ügyintézéshez szükséges adatait, máris kiszolgáltatta magát a bűnözőknek.
A Wizz Air ügyfeleit is hamis linkekkel tévesztették meg: a 168.hu azt is megírta, hogy a csalók egy megtévesztő hirdetéssel ajándékkártya vásárlására buzdítják leendő áldozataikat, ingyenes repülőutakat ígérve nekik. Az átveréshez kihasználták azt is, hogy a a Wizz Air idén ünnepli a 21. születésnapját, a csalók pedig azt terjesztették, hogy az akciót ennek alkalmából hirdették meg. Olyan sokan bedőltek ennek a csalásnak is, hogy ebben az esetben is maga a légitársaság adott ki közleményt az esettel kapcsolatban.
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság kihangsúlyozta, hogy senki ne adja meg a személyes adatait idegeneknek. Mint írják, minden esetben ellenőrizni kell a feladót, és a gyanús címekről érkező üzenetekben található linkekre soha nem szabad rákattintani, illetve ezeken keresztül pénzügyi tranzakciókat indítani. Mivel az online csalások száma folyamatosan növekszik, a jövőben még nagyobb óvatosságra lesz szükség a szakértők szerint, hiszen a csalók már jelenleg is évi 8 milliárd forintos kárt okoznak a magyar ügyfeleknek.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Unsplash)