A Wizz Air csalók miatt adott ki figyelmeztetést, ha utazni készül, erre figyeljen
Tönkreteheti a nyaralást a csalók legújabb trükkje, amellyel a Wizz Air utasait próbálják átverni.
A Wizz Air közleményt adott ki azt követően, hogy kiderült: csalók a légitársaság nevével visszaélve követnek el visszaéléseket – számolt be róla többek között az InfoStart.
Az internetes, illetve telefonon elkövetett csalások száma folyamatosan növekszik, a kiberbiztonsági szakemberek egyre gyakrabban hívják fel a figyelmet a különböző veszélyekre. Gyakorlatilag bármilyen üggyel kapcsolatban bárkit megtalálhatnak a csalók, a támadások ellen pedig csak az nyújthat védelmet, ha mindenki felkészül arra, hogy milyen módszerekkel próbálkoznak az elkövetők.
Bár rengeteg új csalástípus is megjelent, ám akadnak olyan közös elemek, amelyek alapján az előzetes információk birtokában mindenki felismerheti, hogy egy lehetséges veszélyforrással áll szemben. Ahogyan arról a 168.hu is beszámolt, a nagyobb cégek és szolgáltatók nevével való visszaélések az elmúlt időszakban rendkívül gyakorivá váltak, így a nevükben küldött üzenete, telefonhívások és ajánlatok esetében indokolt a fokozott óvatosság.
A Wizz Air nevében ezt ajánlják a csalók
Ezúttal elsősorban a közösségi médiában terjed egy felhívás, amely arról tájékoztat, hogy a légitársaság 21. születésnapja alkalmából a Wizz Air kibocsátott egy olyan kártyát, amit bárki megvásárolhat, és ezért cserébe ingyen utazhat a légitársaság járatain.
A kiberbűnözők azzal próbálták meg hitelesebbé tenni a hamis bejegyzést, hogy olyan kommentek jelentek meg alatta, amelyekben fotók is szerepeltek a kártyáról. A hozzászólások nagy részét mesterséges intelligenciával generálták, ám sem ezek, sem a kártya, sem maga a bejegyzés nem tartalmazott való információkat.
Az átverésnek már sokan bedőltek, a Wizz Air azonban közleményében arra figyelmeztetett, hogy nem bocsátottak ki ilyen típusú ajándékkártyát, átverésről van szó, a kártyáért kifizetett összeg pedig a csalók zsebében landol. Emlékeztettek arra is, hogy születésnapi kedvezményük ugyan volt, ám ez csak kedvezményes jegyvásárlást biztosított az utasoknak, a promóciós időszak pedig már véget ért. Arra kérnek mindenki, hogy a hasonló tartalmú hirdetéseknek ne dőljenek be.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Urbanandsport / NurPhoto / NurPhoto via AFP)