Kiderült, mennyit költött a kormány a „gyermekvédelmi” népszavazásra

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) honlapján közzétették, hogy a nyomtatott és elektronikus sajtóban a korábban megadott árjegyzék szerint mennyiért hirdettek a pártok a választáson, illetve mennyiért hirdetett a Kormány a „gyermekvédelmi” népszavazáson.

2022. május 6., 20:42

Szerző:

A K-monitor kiszámolta az ÁSZ által közzétett adatokból, hogy mennyibe került valójában a gyermekvédelmi népszavazás. közel bruttó 3,7 miliárd forintot költöttek, legnagyobb arányban a Mediaworks termékeinél (közel 70%-ban).

„Ehhez jönnek a közterületi hirdetések, a TV, a rádió, a Facebook és a Youtube. A teljes "Védjük meg" kampány ára így a 10 milliárdot is meghaladhatja – a pontos összeget akkor fogjuk megtudni, ha a Kabinetiroda közzéteszi az erről szóló szerződését, amit a haveri kommunikációs céggel (New Land) kötött, akik szintén szépen kereshettek ezzel a médiacégeknek kifizetett összeg fölött” – írta a portál.

A K-monitor megjegyzi, hogy Népszavazási hirdetést a Kormányon kívül csak az Amnesty International és a Háttér Társaság adott fel, akik összesen 3,3 millió forintot költött el a Népszava és a 444 felületein.

(Kiemelt kép: A népszavazásról szóló, a kormány megbízásából készített plakát Debrecenben 2022. március 31-én. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

2024. április 23., 07:17

A Závecz közvélemény-kutatása szerint Magyar Péter pártjának EP-listája a kutatás első felében jelentősen megelőzött minden ellenzéki pártot a DK–MSZP–Párbeszéd kivételével, így a harmadik helyen szerepel a rangsorban. A teljes lakosság 11%-a, a biztos szavazók 14%-a voksolna rá.