Karácsony Gergely kisebb vagyont tolt bele a Facebook-hirdetésebe
A Párbeszéd, MSZP és LMP jelöltje költésben jelentősen lehagyta a többi ellenzéki jelöltet.
Az elmúlt három hónapban az előválasztás első fordulójának miniszterelnökjelöltjei közül Karácsony Gergely háromszor annyi pénzért hirdetett a Facebookon, mint Dobrev Klára, Márki-Zay Péter pedig mindkettőjükhöz képest minimális költekezéssel futott be a harmadik helyre, írja a 444.
A Facebook Ad Library nyilvános adatai alapján készített összefoglalóból kiderül: Karácsony Gerely az előválasztás első fordulójának kampányában több mint kétezer hirdetést vett 95 millió forintért, Dobrev Klára 33 millió forintért hirdetett posztokat, Márki-Zay Péter pedig saját oldalára kevesebb mint 300 ezer forintot költött és a Mindenki Magyarországa Mozgalom oldalának posztjaival együtt is csak hatmilliót szánt a Facebookos kampányra.
Érdekes adat, hogy a magyar pártok közül a Fidesz magasan a legtöbbet költötte az előválasztás hetében. A kormánypárt 41 millió forintért hirdette a Gyurcsány Show nevezetű kampányát Karácsony Gergely lejáratására, aminek az előválasztás eredményei előtt megjelent egy Dobrev Klárára és Márki-Zay Péterre fókuszáló verziója is.
(Kiemelt kép: (B) Dobrev Klára, Fotó: Karancsi Rudolf / 168.hu (K) Karácsony Gergely, Fotó: Pesti Hírlap archív (J) Márki-Zay Péter, Fotó: Dimény András / 168.hu)