Jön a tévé-előfizetések megadóztatása?
A Népszabadság információi szerint a tegnapi minisztériumi-iparági egyeztetésen ismét felmerült a tévé-előfizetések megadóztatása, de ellentétben a korábbiakkal, ezúttal a mobilcégek vetették fel, hogy minél jobban teríteni lehessen azt az 52 milliárd forintot, amit jövőre szedne be az állam, így az egyes előfizetésekre és egységekre kisebb adóteher jutna.
A lap forrásai úgy nyilatkoztak: a tárca célja az 52 milliárd beszedése, a részleteket illetően nyitottak a megoldásokra. A mobilcégek azért kritizálják az eredeti elképzelést (hívásokra percenként, illetve egy SMS és MMS után két forint adó), mert az egyes tarifáknál 25 százalékos, de még az átlagos tarifáknál is 5-10 százalékos adóterhet jelentene, ennek ismeretében pedig félő, hogy a fogyasztók túlságosan visszafogják a költéseiket.
A percalapú adó ráadásul hazavágná a piacon ma már egyre inkább uralkodó, fix árért adott mennyiségű szolgáltatást kínáló csomagokat, akárcsak a végre a vezetékes piacon terjedő, korlátlan használatú tarifákat. E díjcsomagok esetében az adóteher méltánytalan költségnövekedést jelentene a fogyasztóknak, nem szólva arról, hogy az adót beépíteni a számlázási rendszerekbe olyan drága és bonyolult lenne, amivel a távközlési cégek aligha készülnének el.
Ezért azt vetették fel, hogy előfizetésenként szedjék a sarcot. Ez esetben a nehézséget az okozza, hogy a díjcsomagok árai igen változatosak: a csaknem 13 millió előfizetést alapul véve tehát darabonként átlagosan évi négyezer forint lenne, s ha nem lenne ár szerint differenciálva, igazságtalan terhet jelentene azoknak, akik olcsó csomagokra fizetnek elő – írja a
Népszabadság.