Ilyen nincs: nem fogja kitalálni, melyik üzletág profitált legjobban a járványból

Sportszergyártók vagy pizzériák?

2022. január 9., 17:30

Szerző:

Tavaly sokan még a sportszergyártókra fogadtak volna, mostanra már kiderült, nem ők profitáltak leginkább a koronavírus járványból. Merthogy nem mozogtunk, és tornáztunk az egészségünk érdekében, hanem zenéltünk a lelkünk gyógyítására.

Mióta világ a világ, soha nem adtak el annyi hangszert a kereskedők, mint 2020–ban, és ezt a számot 2021 felül is múlhatja. A Piac és profit elemzésében azt írja, Csámpai Károly, a Mezzoforte Hangszeráruház ügyvezetője naplót vezetett a koronavírus-járvány kirobbanása óta arról, hogy milyen hangszerek és hangtechnikai eszközök iránt nőtt meg a kereslet.

Statisztikája szerint a gitártermékek értékesítése kiemelkedően emelkedett, de erős növekedést tapasztaltak a stúdiótechnikában is. Mint mondta, a trend hátterében az áll, hogy a járvány idején sokan hobbit váltottak, másoknak a zene segített átvészelni ezt az időszakot, de a mikrofonok minősége is felértékelődött a home office-ban.

A tavaly márciusban kirobbant koronavírus-járvány számos szektort térdre kényszerített, hiszen a bevezetett intézkedések miatt jóval korlátozottabbak voltak a lehetőségeink és az emberek jelentős része óvatosságból kevesebbet mozdult ki az otthonából, változtatott a szokásain. A szolgáltatóipar forgalma óriásit esett vissza, az éttermi, utazási, szállodaipari szolgáltatások, és például a szabadtéri felszerelések piaca amerikai adatok alapján 20–30%-os visszaesést szenvedett el a korlátozások miatt.

(Kiemelt kép: Shutterstock)