Hatmilliárdból indulhat újra a budapesti körvasút
Több mint hatvan év után újraindulhat a budapesti körvasúti személyszállítás. A Nyugati pályaudvar tehermentesítése érdekében kezdetben az esztergomi és a kelebiai vonalak, majd várhatóan Pilisvörösvár és Soroksár, illetve Kunszentmiklós–Tass állomások között létesülne kapcsolat – tudta meg a Világgazdaság.
A MÁV a helyszínek kiválasztásakor már egyeztetett a BKK-val és az érintett kerületekkel is. Az esztergomi–kelebiai összekötésen kezdetben félórás ütemes menetrend szerint indulnának a vonatok. Már tervezik az ehhez szükséges három megállót Pestújhelyen, Újpalotán és Rákosfalván – írja a
Világgazdaság.Az akadálymentesen megközelíthető megállók átszállási kapcsolatot teremtenek a BKV sugárirányú vonalaival.
A lap információi szerint kiviteli terveik 2017-ben készülnek el, a kivitelezésük pedig várhatóan 2018-tól. Várhatóan hat-hétmilliárd forintba kerülnek.
Már tart a finanszírozásuk előkészítése, a MÁV e célra szeretne uniós forrást szerezni. Kifejezetten a körvasút miatt új járművekre nem lesz szükség, mert a feladatot jól ellátják majd az eddig beszerzett és a már megrendelt, érkező motorvonatok.