Fotók: óriáspontyok akadtak horogra a Tisza-tavon

Egyik óriáspontyot fogták ki a másik után.

2024. október 22., 12:35

Szerző:

A Tisza-tavi Sporthorgász Facebook-oldala számolt be róla, hogy Döme Gábor és csapattársa Szoják Benedek a napokban a Tisza-tavon, az Abádszalóki-medencében horgászott pontyokra, szerencséjükre pedig nagyon eredményesek voltak.

Óriáspontyok nyomában

A horgászok ugyanis összesen 20 db 10 kg feletti pontyot fogtak ki. Ebből Ebből 12 db súlya 15 kg felett volt, 5 db súlya pedig meghaladta a 20 kg-ot!

A változékony időjárási körülmények közepette olyan élményekben és fogásokban volt részünk, amelyet sokáig fogunk emlegetni! SOHA, egyetlen vadvízi túránk során sem voltunk még ilyen eredményesek! (...) Elképesztő és egyben lenyűgöző az, ami itt minden alkalommal fogad minket, hiszen soha nem tudhatjuk, hogy mi vár ránk

– mesélte az elképesztő fogásokról Gábor.

Film készül

Döme Gábor egyébként évek óta kitűnő filmeket forgat a Tisza-tavon, melyhez a Tisza-tavi Sporthorgász Kft. eddig is minden segítséget megadott, mivel tudják, mennyire fontos a jó helyismeret vagy a legmegfelelőbb stratégia kiválasztása, különösen forgatási körülmények között.

Imádjuk az ilyen nehéz vadvízi horgászatokat, és nagyon értékesnek tartunk minden itt megfogott, majd visszaengedett halat! A horgászat során, természetesen most is forgott a kamera, a film novemberben lesz majd látható. Köszönetünket szeretnénk kifejezni a halgazdálkodó Tisza-tavi Sporthorgász Kft. Vezetőségének és minden Munkatársának, hogy ilyen halakra horgászhatunk!

– írták a bejegyzésben, majd hozzátették, hogy mindenkit arra bátorítanak, hogy mielőbb próbálja ki, élje át ezt az élményt.

Fotókon az óriáspontyok:

A békéscsabai halszörny

Amint azt lapunk is megírta brutális méretű harcsa akadt horogra október 12-én, Békéscsabán. A kifogott harcsa 77,20 kilót nyomott, hosszúsága pedig 231 cm volt. Az óriás hal mérlegelését követően, a harcsa kifogója, Viczián Zoltán szólalt meg az alighanem horgásztörténelmi reggel eseményeiről. Elmondta, a rekordot megelőző nap néhány kisebb, 50-60 centiméteres példányt fogtak ki, aztán este 10 óra után a pihenés és a másnapi korai kezdés mellett döntöttek. Másnap aztán 7 órakor szálltak vízre a társával, Filó Györggyel, akivel megbeszélték, a puhatestű csalikat alkalmazva megpróbálnak kisebb harcsákból minél többet zsákmányolni.

Bementünk a tó közepére, az akadós részekre. A horgászat megkezdése után 10-15 perccel láttam a radaron, hogy követ bennünket egy nagyobb méretű hal, amelyet a radarképernyő osztásaiból 1,5-2 méteresnek lehetett vélni. Amint célirányosam odaért a csalihoz, pár másodperc múlva le is szívta. Legörbült a botom, akasztottam, és elindult egy brutális fárasztás. Mintegy 20-25 percig zajlott a kőkemény küzdelem, az akadós területre való tekintettel a teljes erejét kihasználtam a felszerelésnek

– magyarázta Viczián Zoltán, aki kiemelte, nagy szerencsének tartja, hogy sikerült a halat felszínre hozni. További részletek ebben a cikkünkben.

(Kiemelt képünk forrása Tisza-tavi Sporthorgász Facebook-oldala)