Fotón a halszörny: óriás harcsa akadt horogra Békéscsabán

A brutális méretű harcsa október 12-én akadt horogra.

2024. október 14., 10:47

Szerző:

Túlzás nélkül hatalmas, minden tekintetben abszolút tórekord fogást könyvelhet el a békéscsabai Fás-tó. A jelenleg zajló Őszi Fás-tavi Csónakos Harcsafogó Verseny második napjának reggelén kivételes termetű harcsa akadt horogra. A paraméterek minden várakozást felülmúlóak: nettó súly 77,20 kg, hosszúság 231 cm – írta közösségi oldalán Körösvidéki Horgász Egyesületek Szövetsége

Horgásztörténelmi esemény

Az óriás hal mérlegelését követően, a harcsa kifogója, Viczián Zoltán szólalt meg az alighanem horgásztörténelmi reggel eseményeiről. Elmondta, a rekordot megelőző nap néhány kisebb, 50-60 centiméteres példányt fogtak ki, aztán este 10 óra után a pihenés és a másnapi korai kezdés mellett döntöttek. Másnap aztán 7 órakor szálltak vízre a társával, Filó Györggyel, akivel megbeszélték, a puhatestű csalikat alkalmazva megpróbálnak kisebb harcsákból minél többet zsákmányolni.

Bementünk a tó közepére, az akadós részekre. A horgászat megkezdése után 10-15 perccel láttam a radaron, hogy követ bennünket egy nagyobb méretű hal, amelyet a radarképernyő osztásaiból 1,5-2 méteresnek lehetett vélni. Amint célirányosam odaért a csalihoz, pár másodperc múlva le is szívta. Legörbült a botom, akasztottam, és elindult egy brutális fárasztás. Mintegy 20-25 percig zajlott a kőkemény küzdelem, az akadós területre való tekintettel a teljes erejét kihasználtam a felszerelésnek

– magyarázta Viczián Zoltán, aki kiemelte, nagy szerencsének tartja, hogy sikerült a halat felszínre hozni.

Kivételes élmény

Ijesztő méretét két méter körülire saccoltuk, nem láttunk még ekkora halat, csak horgászvideókban, ami persze – most már tudjuk – nem adja vissza a valóságot. Hosszú évek óta járok pergetve a harcsák nyomában a Körösön, eddig 30 kiló körülieket fogtam. Szavakkal nehezen kifejezhető ez az érzés, köszönöm a tónak és persze mindenekelőtt a társamnak, hogy egy ilyen kivételes élményben részesülhettem

– zárta gondolatait a halszörny kifogója.

Íme a fotók a hatalmas példányról:

(Kiemelt képünkön a halszörny, Fotó: Körösvidéki Horgász Egyesületek Szövetsége Facebook-oldala)