Feláras lett a sárga csekk

Májustól 142 forintot kell fizetnie a Magyar Telekom ügyfeleinek, ha számláikat sárga csekken fizetik be, annak azonban nem kell tranzakciós díjat fizetnie, aki banki átutalással rendezi tartozását. Az egyik legnagyobb nyugdíjas szervezet szerint a döntés igazságtalan, mert sok idősnek nincs is bankszámlája. A Magyar Telekom szerint a díjat elsősorban környezetvédelmi okokból vezetik be. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság vizsgálatot indít.

2012. március 14., 13:15

A Magyar Telekom a napokban küldött levelet az ügyfeleinek. Ebben azt írják: a május elseje után csekken befizetett T-Home és T-Mobile számlák után tranzakciós díjat, 142 forintot számolnak fel. Még annak is, aki ügyfélszolgálaton egyenlíti ki számláját. Csak annak nem kell fizetnie ezt a díjat, aki banki átutalással, elektronikusan vagy csoportos beszedéssel rendezi tartozását.

A Híradó kereste a Magyar Telekomot. A cég közleményt küldött, amelyben azt írták: a díjat elsősorban környezetvédelmi okokból vezetik be, azért, hogy az ügyfelek kevesebb papírt használjanak. És azért 142 forint, mert ennyibe kerül egy csekk postaköltsége. Arra nem válaszoltak, hogy a T-Pontokban személyesen kifizetett számlák után miért számolnak fel ugyanennyi pénzt.

Simon Dezső, az MSZOSZ Nyugdíjas Szervezetének elnök közölte: a szolgáltató a költségének egy részét át kívánja hárítani a nyugdíjasokra, méghozzá azokra a kisjövedelmű nyugdíjasokra, akik nem rendelkeznek bankszámlaszámmal.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál azt mondták: vizsgálni fogják a tranzakciós díj bevezetését. Az ilyen típusú díjtételek bevezetése, az általános szerződési feltételek módosítása lehet tisztességtelen, ennek megállapítására a bíróság jogosult – húzta alá Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

2008-ban két másik távközlési szolgáltató is hasonló csekkdíjat vezetett be. A hatóság akkor bírósághoz fordult. Döntés azóta sincs.