Először szólalt meg Lázár János a MÁV-balhék kezdete óta
Be is szólt Vitézy Dávidnak és a sajtónak is a MÁV-ügyekkel kapcsolatban.
Egész hétvégén a MÁV és a vasúti közlekedési anomáliáitól volt hangos a magyar sajtó. Előbb a Balaton déli szakaszán, vasárnap pedig Budapest, egy kisiklott vonat okozott és okoz fennakadásokat a vasúti közlekedésben. Ezek miatt már többen is Lázár János fejét követelték.
A MÁV munkatársain nem segít a kritika
A közlekedési miniszter azonban nem mond le, elnézést sem kér az utazóközönségtől, igaz, köszöni elsősorban a dolgozók munkáját, aztán az utasok türelmét. Mindezt akkor, amikor már nagyrészt helyreállt a közlekedés a Keleti pályaudvaron.
„Köszönettel és elismeréssel tartozunk mindenekelőtt annak a több mint száz vasutas kollégának, akik feszített tempóban dolgoztak a helyzet megoldásán és a zavarok elhárításán. Köszönjük az utasok türelmét, megértését és közreműködését is. Köszönjük azoknak a médiatermékeknek a munkáját is, akik gyors és korrekt tájékoztatást adtak, ellentétben azokkal az orgánumokkal, akik néhány politikussal együtt a pánikkeltést és uszítást választották. Ez biztos nem segített sem az utasokon, sem a kialakult helyzeten, sem pedig a MÁV munkatársain”
– írta Lázár János.
Majd beszólt Vitézy Dávidnak.
„Magyarország legaktívabban facebookozó szakértője, aki egész életében a Fidesz politikai támogatásával érhetett volna el sikereket, árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen. Közlekedési szakértőként folyamatosan elárulja volt kollégáit, a vasutasokat, azokat, akik valóban mozgásban tarják az országot”.
Úgy fogalmazott:
„Azok a fejlesztések, amelyekre hivatkozik és amelyeket a szankciós infláció miatt át kellett ütemeznünk, eddig a hétvégéig semmiképpen sem valósultak volna meg. Még akkor sem, ha Vitézy Dávid főpolgármesterség előtti másik álma, a közlekedési minisztersége megvalósul. A MÁV pályái és szerelvényei nem Vitézy hiánya vagy az én miniszterségem miatt olyanok, amilyenek, hanem az elmúlt 30 év mulasztásai miatt.”
A miniszter szerint az elmúlt 15 évben történt a legtöbb fejlesztés, ami sok, de nem elég, több kell, sokkal több.
„Ezért hirdettem meg az 5 pontos közlekedési akciótervet. Nagy szavak és látványtervek helyett előbb sok kis tett kell. A hergelés és hőbörgés ezen nem segít! Sőt! Csak árt.”
(Budapest, 2024. augusztus 25. Kisiklott Intercity vonat a Keleti pályaudvar közelében 2024. augusztus 25-én. Jelentős korlátozásokra, késésekre, vonatkimaradásokra kell számítani. MTI/Mihádák Zoltán)