Kásler Miklós valójában nem ajándékot, hanem újabb költséget jelentő bérautókat adott a kórházaknak

2019. november 7., 09:24

Szerző:

Totális kontrollt és egyebek mellett a casco önrészét is vállalniuk kell az e-autóhoz állami segítséggel hozzájutó kórházaknak - írja a Népszava.

A kórházak meglepetésként kaptak több száz elektromos autót, de még meg sem érkeztek, már kiderült, hogy fizetni kell értük. Bár a miniszteri sajtóeseményen azt mondták, hogy a kormány 3 milliárd forintos támogatásából vásárolták meg a 249 elektromos Volkswagen Golfot, a kórházak mégis arról kaptak levelet, hogy havi mintegy nettó 54 ezer forintos használati díjat kell fizetniük a gépkocsikért. A pénzt negyedévente a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) számlájára kell utalniuk, és még a pénzügyi tranzakció költsége is az intézményeket terheli.

A használati díjért cserébe a KEF gépjármű felelősség- és Casco biztosítást köt, és vállalja a káresemények ügyintézését, a gumicserét, valamint az abroncsok tárolását. Intézik a karbantartást, a javítást, a szervizt és asszisztencia szolgáltatást biztosítanak.

Az autókat határozott időre, 60 hónapra és szigorú feltételekkel adták a kórházaknak. Csak külön kiállított „állami gépkocsi vezetési engedély” birtokában vezetheti bárki, ezért az intézményvezetőknek meg kellett nevezniük azokat a munkatársainak, akik használhatják az autót. Az okmányirodai vagy bírsággal kapcsolatos ügyintézésért 5 ezer forint plusz áfát számít fel a KEF. A töltés, az autópálya, parkolás, behajtás, tárolás és gépjármű takarítás díja a kórházakat terheli.

Fotó: Bartos Gyula/kormany.hu

Minden sofőrnek egyedi kódja lesz. Ezt beírja a műszerfalon található billentyűzeten, a menetíró berendezés kóddal azonosítja a vezetőt, és kiállítja neki az útnyilvántartást. A sofőrök a napokban kellett aláírniuk egy felelősségvállalási nyilatkozatot is, miszerint a saját hibás károkért, szabálysértésekért ők a felelősek.

Olyan szabályokat akartak bevezetni a koreaiak által vezetett iváncsai akkumulátorgyárban, ami kiverte a biztosítékot a magyar munkavállalóknál. Nem mondják meg, mi az oka, ha rosszul lesznek a dolgozók a munkahelyükön, a szigorú biztonsági előírásokra viszont nagyon odafigyelnek, a telefonok kamerája le van takarva, amit a biztonsági szolgálat ellenőriz is. A Házon kívülnek az iváncsai akkumulátorgyár két dolgozója mesélt arról arc és név nélkül.

Magyarországon tavaly 115 ezer 65 évesnél idősebb magyar dolgozott a nyugdíj mellett. A legtöbben a feldolgozóiparban tevékenykedik, de a kereskedelemben és gépjárműjavításban is szép számmal dolgoznak az idősek.