Egyre kevesebb a buszsofőr Pécsen, inkább külföldön vállalnak munkát az emberek
Egyre több sofőr hagyja el a pályát többek között az alacsony bérek miatt, jelenleg a létszám 10 százaléka hiányzik.
Hiába keres folyamatosan sofőröket a cég, nem igazán jelentkezik senki. Aki teheti, inkább több bérért külföldön vállal munkát. A pécsi sofőrök bére a legalacsonyabb az országos átlaghoz képest, többek között ezért alakult ki egy 10 százalékos hiány a szakmában – közölte az ATV Híradó.
Csizmadia Péter, a Fidesz pécsi önkormányzatának frakcióvezetője szerint megvan a büdzsé ahhoz, hogy finanszírozzák a tömegközlekedést, de ezt a városvezetés inkább a „saját holdudvarának adja”. Hofekker Ferenc, a Független Demokratikus Szakszervezet elnöke szerint az is egy hátráltató tényező, hogy az autóbuszhoz szükséges D kategóriás jogosítvány megszerzése nagyon drága. Jovánovics Milán, autósiskola tulajdonos elmondta, hogy a D kategória beiratkozásának a feltétele egy C kategóriás vizsga letétele. Ha megvan a tehergépkocsira a sikeres vizsga, utána tud beiratkozni autóbusztanfolyamra, és ha ezt sikeresen teljesítette, akkor egy gépjárműképesítői igazolványt kell szereznie, azaz GKI tanfolyamot kell elvégezni.
„Ez manapság 600 ezer Ft-ba kerül”
– részletezte Jovánovics.
A Híradó megjegyzi, hogy legutóbb 10 százalékkal emelték a sofőrök bérét, így jelenleg 1400 forintos órabérért dolgoztatják a buszsofőröket. A problémával kapcsolatban keresték a pécsi önkormányzatot, de nem válaszoltak.
(Kiemlet kép: Új, Volvo gyártmányú buszok a pécsi kertvárosi buszpályaudvaron 2015. október 16-án. MTI Fotó: Sóki Tamás)