Akár kétszázötvenezer forint támogatás is igényelhető pénztárgépekre

2017. január 1-jétől tíz új tevékenységi körben lesz kötelező pénztárgépet használni. A változással érintett vállalkozások 2016. november 24-től igényelhetnek állami támogatást a pénztárgép megvásárlásához; az erről szóló NGM-rendeletet november 15-én hirdették ki – tájékoztatott a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

2016. november 24., 19:59

A támogatás összege pénztárgépenként ötvenezer forint, és akár öt pénztárgép megvásárlásához is kérhető (vagyis összesen 5×50 000=250 000 forint értékben).

A támogatás feltétele, hogy a pénztárgép megfeleljen a legújabb követelményeknek, azaz a 9/2016. (III. 25.) NGM-rendeletnek, és 2016. december 31-ig üzembe helyezzék.

Támogatás ugyanakkor nem jár minden online pénztárgépre, csak azokra, amelyek a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) szerint megfelelnek az NGM-rendeletnek – figyelmeztetett a NAV. (A támogatott pénztárgépek listája ide kattintva érhető el.)

A támogatást – a pénztárgép üzembe helyezéséhez szükséges kóddal együtt – a PTGREG-nyomtatványon, ügyfélkapun keresztül kell igényelni.

Az adóhatóság tájékoztatása szerint az igénylő az igénylést követő öt napon belül megkapja az üzembehelyezési kódot, egyúttal értesítik a támogatási igény elfogadásáról vagy elutasításáról is. A kapott kódot ki kell nyomtatni és a pénztárgép megvásárlásakor át kell adni az értékesítőnek. Az értékesítő ezzel a kóddal helyezi üzembe a pénztárgépet, valamint – ha a kereskedő támogatásra is jogosult – az értékesítő ez alapján a kód alapján fogja levonni az ötvenezer forintot a vételárból.

Az elektronikus bevallásra nem kötelezettek postán is beküldhetik a PTGREG-nyomtatványt, ez esetben a NAV is postai úton, nyolc napon belül küldi meg a kódot.

(NAV)

A kormány döntése értelmében várhatóan májustól bizonyos krónikus betegségek gyógyszereit – így például a cukorbetegek készítményeit – már nemcsak szakorvos, hanem a háziorvos is felírhatja.