A vágány már lezárva, de kapavágás még hónapokig nem történik a kelebiai vonalon
A választásokig valószínűtlen, hogy bármilyen munka elkezdődjön.
Február elején a MÁV lezárta a vasúti forgalom elől a Budapest- Kelebia vonal nagy részét, ezzel formálisan megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása és kétvágányosítása – írja a Népszava.
A teljes projekt 850 milliárd forintba kerül, azt Mészáros Lőrinchez köthető vállalkozás és kínai projektcégek végzik, kínai hitelből, amit egyelőre nem folyósítanak Pekingből. Az alvállalkozók között a teljes hazai NER-építőipar felvonul. A beruházás gazdasági megalapozottságát a kormánynak soha nem sikerült bizonyítania, egy, a kormány számára készült hatástanulmány szerint a beruházás 970 év alatt térülne meg, már ha az infrastruktúra kibírna ennyit.
A MÁV ugyan február elsejével elrendelte a vágányzárat, ám érdemi munkavégzés még hónapokig nem várható a vonalon. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) véleménye szerint még a kiviteli tervek sem készültek el, így nem lehet arra számítani, hogy a választásokig megkezdődjön az érdemi munka – olvasható a szervezet Facebook-bejegyzésében.
(kiemelt képünk illusztráció. fotó: Dimény András/168)