A sorosozás a legnagyobb üzlet, betegre keresték magukat Rogán kedvenc reklámcégei
Három kiválasztott cégcsoporttal bonyolítja a kormány a nagyon sok tízmilliárdos állami hirdetéseket és kampányokat, Sorostól Sorosig. Mindhárom cég tulajdonosa (Kuna Tibor, Csetényi Csaba és Balásy Gyula) kipróbált Fidesz-közeli ember, közülük mostanra egyértelműen a legutolsóként csatlakozó Balásy Gyula lett a legnagyobb játékos – írja a 444.
Balásy Gyula két céggel vesz részt a Rogán Antalék által irányított propagandagépezet kiszolgálásában, a New Land Mediával és a Lounge Designnal. A New Land árbevétele 2016-ban még csak 1,5 milliárd forint volt, tavaly már 25,8 milliárd, a 2016-os 46 milliós nyereség egy év alatt több, mint a húszszorosára nőtt, 2,1 milliárdos tiszta hasznot tüntettek fel a most nyilvánosságra került mérlegükben. Egymilliárdos osztalékot vettek ki a cégből.
Balásy másik cége, a Lounge Design gyarapodása is meggyőző: az árbevétele 780 millióról 3,1 milliárd forintra nőtt, a nyeresége pedig megtízszereződött: 110 millióról 1,1 milliárdra. 300 millió forint osztalékot vettek ki a cégből.
Az év első három hónapjában Balásy cégei vitték az állami reklámköltések majdnem kilencven százalékát.
Persze a szupertrojka másik két tagja sem járt kidejezetten rosszul. Rogán Antal szomszédja, Csetényi Csaba cégei közül a Network 360 éves árbevétele 2,3 milliárdról 3,1 milliárdra nőtt tavaly, a nyeresége megduplázódott: 400 millióról 800 millióra.
A Kuna Tibor-féle a Young and Partners árbevétele 7,5 milliárd volt tavaly, háromszorosa az egy évvel korábbinak. 1,2 milliárd forintos nyereséggel zártak, ez is háromszorosa a 2016-os haszonnak. 565 millió forint osztalékot vettek ki.