A magyar fiatalok fokozottan figyelnek a fenntarthatóságra vásárláskor

A fogyasztók harmada tartja szem előtt a környezeti hatásokat.

2022. április 25., 15:02

Szerző:

Magyarországon a fogyasztók már nemcsak az árak alapján választanak élelmiszert, harminchat százalékuk a környezeti hatásokat is figyelembe veszi, közölte a Danone Magyarország Kft. reprezentatív felmérése alapján az MTI.

A felmérés szerint a fiatalabbak különösen figyelnek a fenntarthatóságra, amit a 35 év alattiak majdnem fele említett vásárlási szempontként. A környezet mellett az egészség védelme és az etikai szempontok is befolyásolhatják a fogyasztási szokásokat, a megkérdezettek több mint ötöde például ilyen okokból hajlandó volna kevesebb húst enni.  A válaszadók 94 százaléka nem követ olyan étrendet, amely korlátozná a húsfogyasztást, 88 százalék hetente legalább egyszer-kétszer eszik húst, miközben növényi alapú terméket csak 29 százalékuk. Alkalmi fogyasztóként, vagyis heti rendszerességnél ritkábban is csak 28 százalék vesz ilyen élelmiszereket. A Danone Magyarország Kft. megbízásából készült felmérésben 18 és 65 év közötti vásárlókat kérdeztek meg. Az 500 fős minta korra, nemre, régióra reprezentatív.

(Kiemelt kép: Vásárlók a Fény Utcai Piacon. Budapest 2021. július 3-án. Fotó: Pozsonyi Roland / 168.hu)

2022. július 2., 16:05

Magyarország egyik legfontosabb erőforrása a kiművelt emberfő, versenyképes tudású, a világra nyitott, hazáját szerető, szorgalmas fiatalokra van szüksége az országnak ahhoz, hogy ne csak szemlélője, hanem alakítója is lehessen a jövőnek - írta Novák Katalin a Facebook oldalán szombaton.