A Kúria szerint a Facebook nem tévesztette meg a felhasználókat
Az ítélet szerint a Facebook ingyenes közösségi médiaként való hirdetése nem megtévesztő.
„A Kúria nyilvánosságra hozta az ítéletét a közelmúltban, amely szerint a Facebook ingyenes közösségi médiaként való reklámozása nem megtévesztő” – írja hétfői cikkében az Index a Deloitte nyomán.
Mint ahogyan azt a cikk írja,
a Fővárosi Törvényszék megsemmisítette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2019 decemberében hozott, jogsértést megállapító és 1,2 milliárd forintos bírságot kiszabó határozatát.
A GVH 2016 októberében indított versenyfelügyeleti eljárást a Facebook Ireland Ltd-vel szemben, mivel 2010-től a Facebook olyan állításokat tett közzé, amelyek szolgáltatásaikat ingyenesként hirdették, azonban egyéb terveik voltak ezzel. Bár valóban ingyenes volt a történet, a Facebook mindeközben adatokat gyűjtött a felhasználókról, majd célzott reklámokkal bombázta az embereket. Így nem is közvetlen, de közvetetten zsebelte be a pénzt.
A GVH azt vizsgálta, hogy ebben az üzleti modellben a Facebook megtévesztette-e a felhasználókat az ingyenességre vonatkozó állításaival. A GVH jogsértőnek találta a Facebook gyakorlatát, ám a Kúria szerint nem megtévesztő a fogyasztók számára, hogy a közösségi portál ingyenesnek hirdette magát.
(Kiemelt képünk illusztráció: A Facebook logója Moszkvában. Fotó: Kirill Kudryavstev AFP)