Száguld az elektromos roller népszerűsége – százezer gurul a hazai utakon
A vártnál jóval gyorsabban terjed az elektromos rolleres közlekedés a magyarországi utakon: a Jövő Mobilitása Szövetség (JMSZ) két évvel ezelőtt még 30-40 ezer rollerrel számolt az idei évre.
A vártnál jóval gyorsabban terjed a rolleres közlekedés a magyarországi utakon: a Jövő Mobilitása Szövetség (JMSZ) két évvel ezelőtt még 30-40 ezer rollerrel számolt az idei évre.
Ez a szám mára 80-100 ezer körüli járműre emelkedett s a szövetség közleménye szerint ebből mintegy 25 ezer bérelhető roller, a többi magántulajdonban van.
Hozzátették: a mikromobilitási piac bővülésének oka, hogy „kinőtték az emberek a nagyvárosokat”, amelyek a mainál több autót már nemigen tudnak befogadni. Ahhoz, hogy az emberek mégis hatékonyan tudjanak közlekedni, egyre többen váltanak át autóról mikromobilitási eszközre. Előnye leginkább a gyorsaság: csúcsidőben a dugók miatt autóval 30-40 perc alatt megtett utak rollerrel 8-10 percre csökkennek.
A közlemény idézi Sugár Istvánt, az elektromos rollerekkel foglalkozó E-twow Magyarország üzletvezetőjét, aki elmondta: míg egy belsőégésű dízelmotor átszámítva egységnyi energia felhasználásával 1,6 kilométert tesz meg, addig az elektromos autó 6,6 kilométert, míg az elektromos roller ugyanennyi energiával mintegy 130 kilométert gurul.
A Jövő Mobilitása Szövetség azt javasolja, hogy a rollerezők, legyenek akár gyerekek, akár felnőttek, viseljenek bukósisakot, annak ellenére, hogy szabály nem írja elő a védőfelszerelések használatát, valamint alkalmazkodva a kerékpárok megengedett sebességéhez, óránként maximum 25 kilométeres sebességgel közlekedjenek.
(Kiemelt kép: elektromos rollerrel közlekedő fiatalok Budapesten, egy Károly körúti gyalogátkelőnél 2019. október 19-én. MTVA/Bizományosi: Róka László)