Zseniális ötlet egy Alzheimer-gyógyszer reklámjához

Elgondolkodtató fotósorozatot készített két éve egy texasi fotós Alzheimer-kórban szenvedő idős emberekről. A képeken a betegek és a fiatalkori képükre hasonlító, a fotózásra felkért fiatalemberek szerepelnek. Az ötletet egy második világháborús veteránnal való találkozás adta a fotósnak, a képeket egy, a betegségben szenvedők számára készített gyógyszer reklámjához használták

2015. május 19., 14:10

„Ezek a képek a történelemről szólnak — arról, hogyan emlékezünk a fiatalkorunkra egy történelmi perspektívából” – összegezte a különleges projektet Tom Hussey, a fotós.

A tudatot és az emlékezetet leromboló betegség miatt az érintettek sokszor csak a fiatalkori önmagukra emlékeznek. Az Alzheimer-kór és a demencia egyéb formái jelentős egészségi és társadalmi problémát jelentenek. 2050-re becslések szerint akár 115,4 millió embert érinthet a betegség.

A demencia leggyakoribb oka az Alzheimer-kór, amely az esetek 70 százalékát okozza. Egy gyakori tévhittel ellentétben, a demencia (szellemi hanyatlás) nem az öregedési folyamat természetes velejárója; ez egy betegség, amely ráadásul pusztító hatással van a beteg egész családjára.

Az Európai Unióban évente 1,4 millió új demenciaesetet regisztrálnak, Magyarországon 160 000-re tehető az Alzheimer-betegek száma.

2014-ben egy fiatal magyar orvos, Lehota Tamás vállalkozása az unió gyógyszerkutatási programjából egymillió eurót nyert egy gyógynövényekből készített Alzheimer-gyógyszer további kutatására , együttműködve az oxfordi és az utrechti egyetemmel, valamint a világ hat legnagyobb gyógyszergyártójával.