Zseniális ötlet egy Alzheimer-gyógyszer reklámjához

Elgondolkodtató fotósorozatot készített két éve egy texasi fotós Alzheimer-kórban szenvedő idős emberekről. A képeken a betegek és a fiatalkori képükre hasonlító, a fotózásra felkért fiatalemberek szerepelnek. Az ötletet egy második világháborús veteránnal való találkozás adta a fotósnak, a képeket egy, a betegségben szenvedők számára készített gyógyszer reklámjához használták

2015. május 19., 14:10

„Ezek a képek a történelemről szólnak — arról, hogyan emlékezünk a fiatalkorunkra egy történelmi perspektívából” – összegezte a különleges projektet Tom Hussey, a fotós.

A tudatot és az emlékezetet leromboló betegség miatt az érintettek sokszor csak a fiatalkori önmagukra emlékeznek. Az Alzheimer-kór és a demencia egyéb formái jelentős egészségi és társadalmi problémát jelentenek. 2050-re becslések szerint akár 115,4 millió embert érinthet a betegség.

A demencia leggyakoribb oka az Alzheimer-kór, amely az esetek 70 százalékát okozza. Egy gyakori tévhittel ellentétben, a demencia (szellemi hanyatlás) nem az öregedési folyamat természetes velejárója; ez egy betegség, amely ráadásul pusztító hatással van a beteg egész családjára.

Az Európai Unióban évente 1,4 millió új demenciaesetet regisztrálnak, Magyarországon 160 000-re tehető az Alzheimer-betegek száma.

2014-ben egy fiatal magyar orvos, Lehota Tamás vállalkozása az unió gyógyszerkutatási programjából egymillió eurót nyert egy gyógynövényekből készített Alzheimer-gyógyszer további kutatására , együttműködve az oxfordi és az utrechti egyetemmel, valamint a világ hat legnagyobb gyógyszergyártójával.

Tényleg meghosszabbítható az élet a biohacking segítségével, vagy ez csak egy hangzatos áltudomány? Mikor özönlik el Magyarország utcáit a kiborgok és a transzhumánok? Már elérhetők az MVM Future Talks tudományos sorozat nagyköveteinek dokumentumfilmjei, amelyekben olyan neves tech innovátorok szólalnak meg  az „örök élet” lehetőségeiről, mint Giulia Enders, Teemu Arina, Ulbert István vagy  Joe Cohen.