Új magyar fejlesztés: interaktív kaland egy római városban
A Történelmi Animációs Egyesület és a Hyperion Kft. legújabb fejlesztése túlmutat a tőlük megszokott 3D animációs dokumentumfilmeken. Az utazás most nem filmre épül, hanem interaktív kalandra.
Az egyesület évek óta a számítógépes játékok animációs felhasználásán dolgozik. Most a klasszikus számítógépes kalandjátékok útját követve készítenek valódi interaktív tartalomra épülő, történelmi témájú ismeretterjesztő játékokat. A magyar nyelvben nincsen igazán jó szó rá, az angolszász oktatásban „EDUgames” a megnevezése.
Az egyesület úgy véli, hogy az ilyen jellegű digitális segédanyagok fémjelzik a jövő oktatási technikáit, módszereit. Ráadásul az általuk használt alternatív kivitelezési megoldások rendkívül költséghatékony és korlátlanul fejleszthető lehetőséget kínálnak.
Az egyesület a játék következő fejlesztési fázisában komplex cselekménytörténetbe rejti a római tananyag információit. A pannóniai – hangsúlyozottan fiktív – római város után Szigetvár várát és egy honfoglaló falut terveznek megeleveníteni. A játék egyelőre szűk közönség előtt, iskolákban mutatkozik be, de az Egyesület tavasszal a honlapján mindenki számára elérhetővé teszi.
(Forrás: Múlt-kor.hu)