Mitől lesz valóban hatékony egy weboldal?

Mitől lesz sikeres egy weboldal napjainkban? Milyen szempontokra kell konkrétan odafigyelni a fejlesztés során, hogy hosszú távon is profitot hozzon a honlap? Alábbi cikkünkből kiderül!

2022. október 19., 11:19

Szerző:

1. Felhasználóbarát

Egy hatékony weboldal könnyen kezelhető, és soha nem rabolja a felhasználók idejét. Azonnal megmutatja a lényegi információkat, és egyértelműen eligazítja a látogatókat, hogy minél átláthatóbban és minél hamarabb megtalálják, amit keresnek.

Ha egy weboldalon a felhasználók nem bukkannak rá pillanatok alatt a számukra releváns tartalmakra, szinte azonnal bezárják az oldalt, és új lehetőségeket keresnek a neten. A webfejlesztés során a felhasználóbarát szempontoknak kritikus jelentőséget szükséges tulajdonítani, ezért célszerű UX-ben jártas, profi csapatra bízni a feladatot.

A magas felhasználói élmény elengedhetetlen a sikerhez

A felhasználói élmény (User Experience) növelése külön szakembereket igényel, akik mérések segítségével fejlesztik a weboldalt. A UX designerek célja tehát, hogy a weboldalra érkezők minél színvonalasabb élményben részesüljenek. Kifejezetten az elérni kívánt célcsoportra szabják a designt, azaz az összes elemet és színkombinációt - kiválasztják a megfelelő betűtípust, meghatározzák a CTA gombok helyét, illetve a szövegezésben is részt vesznek. Ezután élesben is tesztelik a weboldalt, és mérések segítségével finomhangolják, optimalizálják a honlapot.

2. Készen áll a keresőoptimalizálásra

Keresőoptimalizálással (SEO) a Google organikus találati listájából érkezik forgalom a weboldalra. Azonban a Google egyre szigorúbb elveket fogalmaz meg a weboldal felhasználóbarát és a tartalom minőségi szempontjait tekintve egyaránt. Éppen ezért korántsem elég, ha egy weboldal keresőoptimalizált tartalmakat kap, hiszen a technikai SEO legalább ugyanolyan fontos a TOP pozíciókba kerüléshez.

Mi a SEO 3 legfontosabb területe?

  1. On-page SEO. Ide tartozik a weboldalon található szöveges tartalmak és képek keresőoptimalizálása, amely segít a Google számára beolvasni a tartalmak lényegét. Mérvadó a megfelelő kulcsszavak elhelyezése és a szövegstruktúra SEO-elvek szerint történő felépítése is.
  2. Off-page SEO. Minden, ami a weboldalon kívüli keresőoptimalizálási munka részét képezi, az az Off-page SEO-hoz tartozik. Ilyen feladat például a linképítés, amelynek lényege, hogy a Google szemében megbízható oldalakon közzétett tartalmak a saját weboldalunkra hivatkoznak, ezzel erősítve és egyre feljebb tornázva az organikus pozícióinkat.
  3. Technikai SEO. A Google folyamatosan frissíti az algoritmusát, amihez a weboldalaknak igazodniuk kell, ha versenyképesek szeretnének maradni a keresőben. A technikai SEO legfontosabb elemei közé tartozik a gyors betöltési sebesség és az átlátható belső linkstruktúra, illetve a biztonságos böngészés feltételeinek megteremtése is.

3. Mobilbarát

Ha a mobilon böngésző látogatók egy szétcsúszott weboldallal találkoznak, az azonnal lerombolja a vállalkozás presztízsét. 2022-ben pedig már többen böngésznek mobilon, mint számítógépen, ezért létfontosságú, hogy a weboldal 100%-osan mobilbarát legyen.

Egy hatékony weboldalnak tehát minden kijelzőn jól kell mutatnia, ezért a mobilokon és tableteken, illetve okos TV-ken is gördülékeny használhatóságot kell biztosítania a felhasználók számára.

4. Motiválja a látogatókat

A konverziós ráta, azaz az értékesítési arány csak akkor lehet magas, ha a weboldal egyértelmű és megnyerő üzeneteket közvetít. Ehhez értékesítési szövegírás és profi webdesign szükséges, amely lépésről lépésre vezeti el a felhasználókat a vásárlásig.

Kiemelt szerepet játszanak a CTA (Call-to-Action) gombok, amelyek például a “Vásárlás” és a “Kapcsolatfelvétel” gombok lehetnek. Gyakran már önmagában a gombok színének és feliratának módosítása többszörösére növeli az értékesítési arányt, ezért hiába tűnhet apróságnak az optimalizálásuk, rengeteget számítanak az értékesítés terén.

5. Mérhetőek az eredmények

A hosszú távú siker titka a weboldal folyamatos optimalizálásában rejlik, ehhez pedig nélkülözhetetlen, hogy minél több adat legyen a kezünkben. Szerencsére a Google Analytics és az Adobe Analytics, illetve a Mixpanel és a hasonló marketing eszközök segítségével pontosan mérhetjük a látogatók számát és az oldalon töltött idő mennyiségét, továbbá minden fontos statisztikát, amely alapján láthatjuk, hogy mi működik jól, és mi az, ami még fejlesztésre szorul.

Hatékony weboldalt építeni nem kis kihívás, de ha a webfejlesztés során odafigyelünk a fenti szempontokra, már nem igazán lőhetünk mellé. A legfontosabb, hogy megfeleljünk a 2022-ben elvárt UX-elveknek, és a látogatóknak minél magasabb felhasználói élményt nyújtsunk. Akár önállóan is belevághatunk honlapunk elkészítésébe, de ha nem szeretnénk kockáztatni, inkább bízzuk profi webfejlesztő csapatra a projektünket!

(x)