Benedek Attila: a jövő autója a szélvédőre vetíti az információkat és kommunikál a gyalogosokkal
A jövő autójában a műszerfal csupasz, a szélvédőre vetíti ki az információkat, kommunikál a gyalogosokkal, váltogatja a külső színét. Benedek Attila autós újságíró szerint az autógyártásban egyre nagyobb szerepet kap az infotainment rendszerek fejlesztése. Sok nagy számítástechnikai cég, mint pl. a Google, az Apple az autóterületre fókuszál, így válik a terület egyre inkább mobilitás szolgáltatóvá.
Két új tendencia alakul ki: az egyik az, ahogyan az autógyárak átalakulnak mobilitás szolgáltatóvá, és ezzel párhuzamosan az elektromos autók gyártása még jobban beindul, a másik tendencia pedig a hagyományos autószalonok eddigi megszokott működésének átalakulása – erről beszélt Benedek Attila autós újságíró a Jazzy Business Class műsorában.
Benedek szerint sok autógyár dolgozik azon, hogy repülő autókat fejlesszen. Egy los angelesi kiállításon már be is mutattak egy-két típust, többek között a Hyundai is. Az autós újságíró szerint egyelőre repülőtéri transzfereken keresztül lesz első lépésben működőképes az autós repülés, elsősorban prémium ügyfelek részére.
A kijelzők területén is két vonalat lehet megkülönböztetni. Az egyiket a Mercedes képviseli, ahol a műszerfal helyét kijelző vette át. A másikat a BMW, aki nemrég mutatott be egy új koncepcióutót, amit majd Debrecenben is fognak gyártani. Ebben a műszerfal csupasz, mint egy versenyautónál, és a szélvédőre vetíti ki az információkat, illetve kiterjesztett valóságot használ. Ez az autó kommunikál a gyalogosokkal is, váltogatja a külső színét is. A BMW autója vetiti előre a közeljövőt Benedek véleménye szerint.
Az önvezetésről Benedek azt mondta, megoldhatatlannak látszó feladat, mert iszonyú mennyiségű számítástechnikai teljesítmény kell hozzá. Az a kulcskérdés ez ügyben, hogy problémás esetben a három-négy lehetséges döntésből a program melyiket válassza, és a választásért kié a felelősség.
A jövő autója átalakíthatja az egész ágazatot, mert az elektromos autóknak nagyságrendekkel kevesebb a szervizigénye. A mostani elektromos autóknál is látszik a gyártáson, az alkatrészeken, a szervizen kevesebbet tudnak keresni, ezért az extrákkal próbálják kompenzálni a kieső bevételt. Elérhető a Youtube, a Netflix az autóban az abszolút kényelem mellett, így a különböző funkciók előfizetésével próbál a szegmens profithoz jutni. Egyre nagyobb szerepet kap az infotainment rendszerek fejlesztése. Sok nagy számítástechnikai cég, mint pl. a Google, az Apple erre az autóterületre fókuszál, így válik a terület mobilitás szolgáltatóvá.
(Kiemelt képünk illusztráció: Bemutatják a GIGA 001-es rendszámú Tesla-autót a Tesla Motors amerikai elektromosjármű-gyártó Gigafactory nevű gyárának megnyitóján a Berlin szomszédságában fekvő Grünheidében 2022. március 22-én. MTI/EPA/Action Press pool/Christian Marquardt)