Az elmúlt egy év keresései Magyarországról és a nagyvilágból

A világ internetezőinek szemével tekinthetünk vissza 2011-re – a Google ma közzétette idei Zeitgeist adatait. Az aktuális korszellemet bemutatni hivatott toplisták a globális trendek mellett számos ország – köztük Magyarország – kereséseinek adatait összegzik, és fellebbentik a fátylat arról, hogy mik voltak az év legizgalmasabb és legnépszerűbb témái, legyen szó hírességekről, fontos eseményekről vagy épp tévéműsorokról.

2011. december 15., 14:26

A Google Zeitgeist idén immár 11. éve enged bepillantást az év legnépszerűbb vagy épp leggyorsabban növekvő keresőszavaiba. A közzétett toplisták segítségével bárki képet kaphat róla, hogy idén mi váltotta ki a legnagyobb érdeklődést az internetezők körében: míg a globálisan leggyorsabb növekedést elérő keresőszavak listáját a net-celeb Rebecca Black vezeti – melyet a Google újdonsága, a Google+ követ, hogy aztán ismét egy hírességet, Ryan Dunn-t találjuk a dobogó harmadik fokán –, addig a magyar internetezők figyelme idén kiugró mértékben a valóságshow-k és egy online játék felé fordult (1. Éden Hotel, 2. Való Világ, 3. Kapi Hospital).

A Google Zeitgeist „leggyorsabban növekvő keresések” listái azt tükrözik, mely témák váltottak ki kiemelkedő érdeklődést az egyes országokban és világszerte. Ebben a kategóriában azok a kifejezések kerülnek a lista élére, melyeknél a leadott keresések száma a leggyorsabban, és a legtöbbet növekedett, ahogy pl. Rebecca Black és az Éden Hotel esetében is. A „legkeresettebb kifejezések” listái pedig azokra a szavakra utalnak, melyekre az adott témában összességében a legtöbben kerestek 2011-ben.

A leggyorsabban növekvő keresések

Magyarországon
1. Éden Hotel
2. Való Világ
3. Kapi Hospital
4. Csillag Születik
5. NAV (Nemzeti Adó- és Vámhivatal)
6. Összeesküvők
7. Ezel
8. Népszámlálás
9. Samsung Galaxy
10. Balaton Sound 2011

Világszerte
1. Rebecca Black
2. Google+
3. Ryan Dunn
4. Casey Anthony
5. Battlefield 3
6. iPhone 5
7. Adele
8. 東京 電力 (TEPCO, a japán Fukushima-Daiichi atomerőmű üzemeltetője)
9. Steve Jobs
10. iPad 2

Az idén kiugró népszerűségre, érdeklődésre számot tartó hírességek globális és hazai listája a különbözőségek mellett néhány hasonlóságot is tartalmaz: ahogy világszerte, úgy Magyarországon is a 10 leggyorsabban növekvő keresőszó közé került a tragikus sorsú tehetséges énekesnő, Amy Winehouse, és a nemrégiben elhunyt Steve Jobs, az Apple legendás vezére. Mellettük a hazai listán elsősorban frissen felfedezett, valóságshow-kból és tehetségkutatókból ismert hazai hírességek láthatóak, de népszerű külföldi nevek mellett felkerült a listára az ismert fiatal zenész, Fluor is.

A leggyorsabban növekvő keresések a hírességek között


Magyarországon

1. Seherezádé
2. Adele
3. Alekosz
4. Steve Jobs
5. Amy Winehouse
6. Wolf Kati
7. Gigi
8. Fluor
9. Jennifer Lopez
10. Selena Gomez

Világszerte
1. Rebecca Black
2. Ryan Dunn
3. Pippa Middleton
4. Casey Anthony
5. Adele
6. Steve Jobs
7. Amy Winehouse
8. Osama Bin Laden
9. Charlie Sheen
10. Kate Middleton

Idén sem csak a hírességek tartották izgalomban az internetezőket. Arról például, hogy a hazai netezők 2011 során melyik TV műsorra kerestek a legtöbbet, a következő lista tanúskodik:

Legkeresettebb TV programok Magyarországon
1. Odaát
2. Való Világ
3. Supernatural
4. Vámpírnaplók
5. Összeesküvők
6. Híradó
7. Gyilkos Elmék
8. Bűbájos Boszorkák
9. Ezel
10. Szívek szállodája

A fentieken kívül még számos globális, és ország szintű Google Zeitgeist toplista érhető el a

következő linken.

A Zeitgeist

A Google a korszellem (német kifejezéssel élve: Zeitgeist) internetes lenyomatát a világszerte használt több milliárd keresőszó segítségével tárja fel. Az év végi Zeitgeist adatok mellett – melyek 2011 vezető trendjeibe engednek bepillantást – a Google számos más eszközzel is rendelkezik. Ezek segítenek a globális, regionális, múltbeli vagy jelenlegi keresési trendek megismerésében. A Google Zeitgeist eszközei sohasem képesek azonosítani egyedi felhasználókat, mivel anonim, aggregált adatokkal dolgoznak, melyek arra vonatkoznak, hogy egy adott keresőszó milyen gyakran tűnik fel az adott időszakban. Ezek az eszközök az év többi szakában is elérhetőek, azokat bárki kipróbálhatja, használhatja - állítja a cég.