Az Apple rendezte a téves tranzakciókat, de ezt érdemes ellenőrizni

Elméletileg mindenki visszakapta a pénzét az Apple téves tranzakciói után, de további intézkedésekre lehet szükség.

2024. október 7., 18:48

Szerző:

A hibás tranzakciókat rendezte az Apple, a tévesen levont összegek visszakerültek az ügyfelek számláira – számolt be róla az EconomX a Magyra Bankszövetségre hivatkozva.

A Magyar Nemzeti Bank is arról tájékoztatta az Indexet, hogy lezárták az ügyet, miután október 3-ig a hazai pénzintézetek elméletileg visszahelyezték a tévesen levont összegeket az ügyfelek bankszámláira.

A gyakorlatban azonban előfordulhat, hogy ez nem mindenkinél történt meg. Érdemes mindenkinek ellenőriznie a bankszámláját, és aki továbbra sem kapta vissza a pénzét, annak célszerű haladéktalanul jeleznie azt a számlavezető bankjánál.

Az Apple már másodszor hibázik

Már júniusban is problémák merültek fel, amikor az Apple tévesen vont le bizonyos összegeket az ügyfelek bankszámláiról. Az akkori tájékoztatás szerint nagy valószínűséggel az Apple alkalmazásboltja, az App Store rendszerében keletkező hiba okozhatta a kellemetlenséget.

A legtöbb felhasználó, akit akkor érintett a hiba, arról számolt be, hogy olyan összegeket vontak le tőlük még egyszer, amelyek egy-egy előfizetésükhöz kapcsolódtak, de az is előfordult, hogy az Apple Pay-en keresztül végrehajtott tranzakciókat duplikálták.

Összesen 2 milliárd forintnyi kár érte a magyar felhasználókat, így az ügy komolysága miatt a Magyar Nemzeti Bank arra utasította a Magyarországon működő bankokat, hogy a lehető leghamarabb orvosolják a problémát. Egy héten belül valóban mindenki visszakapta a pénzét, külön intézkedésekre sem volt szükség, ez automatikusan megtörtént.

Ám szeptember 30-án, és az azt követő napokban ismét hasonló probléma merült fel: mint arról a 168.hu is beszámolt, 440 ezer téves tranzakciót hajtottak végre magyar bankszámlák esetében. Ezúttal az előfizetéseknél terhelték meg a bankszámlákat kétszer, mert az Apple duplán kezdeményezte annak levonását, de a probléma lényegesen kevesebb ügyfelet érintett, mint nyáron.

A Magyar Nemzeti Bank figyelemmel kísérte az ügyet, hogy mihamarabb rendeződjön a téves tranzakciók kérdése, így az ügyfeleknek most sem volt szükségük arra, hogy külön jelezzék a problémát. Akinél azonban még mindig nem jelent meg a tévesen levont összeg, annak mindenképpen a számlavezető bankjával szükséges egyeztetnie a további teendőkről.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Pixabay)