Téves pénzlevonások miatt panaszkodnak az Apple Pay felhasználói

Tömegesen fordulnak elő téves pénzlevonások az Apple Pay felhasználóinál, de egyelőre nem tisztázott, mi okozza a problémát.

2024. június 27., 16:45

Szerző:

Június 26-án délután kezdődött az a probléma, amely során több tucat magyar felhasználó bakszámlájáról vont le az Apple Pay tévesen különböző összegeket – számolt be róla több magyar portál, köztük a HVG is.

Rengeteg olvasó számolt be arról, hogy kisebb-nagyobb összegeket vont le a bankszámlájukról az Apple Pay, pedig nem is használták azt. Egyeseknél csupán néhány száz forintról van szó, de más ügyfelek akár több ezer forintot is elvesztettek ilyen módon, sőt extrém esetben akár több tranzakció is előfordult egy-egy ügyfélnél, akiknek így összesen már egy hatszámjegyű összeg tűnt el a bankszámlájukról.

Az Apple Pay téves pénzlevonásairól a bankok is tudnak

Ami igazán aggasztó, az az, hogy bizonyos ügyfelek esetében a tranzakciókat egy olyan bankkártyával végezték el, amelyet korábban már töröltek az Apple Pay rendszeréből.. A téves pénzlevonásokban közös elemnek tűnik, hogy olyan ügyfelek érintettek, akik bizonyos szolgáltatásokra korábban előfizettek a mobilfizetéses és mobiltárca-alkalmazáson keresztül.

Az indokolatlan terhelésekről már minden hazai bank értesült, az OTP arról tájékoztatott, hogy már fel is vették a kapcsolatot az Apple-lel, minden szükséges intézkedést megtettek, és folyamatosan figyelik a tranzakciókat. Ugyanakkor bővebb információkat egyelőre nem kívánnak megosztani az esettel kapcsolatban.

A téves levonások érintik az OTP, a Raiffeisen, az Erste, az Unicredit és az MBH ügyfeleit is, de a Revolut-kártyák sincsenek biztonságban.

Az MBH az alábbiakról tájékoztatta a Telexet:

„Külső technikai hiba miatt az Apple alkalmazásboltja június 26-án délután egyes felhasználók bankkártyáit tévesen megterhelte, ez érintette az MBH Bank egyes ügyfeleit is. Kollégáink azonnal jelezték a problémát az Apple felé és megtették a szükséges lépéseket. A téves tranzakciók jóváírásáról később tájékoztatjuk ügyfeleinket. Ezúton is köszönjük ügyfeleink türelmét.”

A Raiffeisen is technikai problémát említ a weboldalán, amely nem nálunk, hanem az Apple-nél következett be, de dolgoznak a hiba elhárításán. Több portál is arról ír, hogy a hiba nem az Apple Pay-nél következett be, és hogy azokkal a kártyákkal hajtottak végre téves tranzakciókat, amelyeket az ügyfelek összekötöttek az Apple ID-jukkal. Sok esetben hónapokkal ezelőtti, valós tranzakciókat hajtottak végre újra, de a hiba okáról egyelőre senki nem adott tájékoztatást.

Az eseteket egyelőre minden bank vizsgálja, a levont összegek sorsáról később adhatnak felvilágosítást.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Pixabay)