Sakkfeladvány: csak a királynő maradt, de ha ügyes, így is mattot ad a sötétnek 3 lépésben! Megy 20 másodperc alatt?
Ez a sakkfeladvány egy olyan állást mutat, amiben mindössze öt figura szerepel. Ebből 3 az ellenséges sötété, de ha egy kicsit utánagondol, látni fogja, hogy így sem lehetetlen a győzelem a világosnak – sőt, ha jól játszik, éppen, hogy a sötétnek lehetetlen a menekülés!
Mindjárt következik a sakkfeladvány, de bocsánatkéréssel tartozunk minden igazi sakkjátékos felé, hogy a huszárt a címben megint királynőnek neveztük. A mentségünk, hogy próbáljuk a sakkban kevésbé jártasakat is játékra invitálni, és valószínűbb, hogy ők királynő néven ismerik ezt a figurát. Merthogy egyáltalán nem kell nagymesteri tudás a megfejtéshez, sőt, egy nagymesternek minden bizonnyal nemhogy 20, még 10 másodperc is sok lenne ehhez a rejtvényhez.
Sakkfeladvány: matt a sötétnek három lépésben
Van, aki úgy élvezi jobban a játékot, ha nyugodtan gondolkodhat – ha ön közéjük tartozik, görgessen lejjebb a mai sakkfeladványért, amit egyébként a Chess.com szakértői készítettek. Mást viszont inspirál, ha az időzítés növeli a feszültséget, és van egy határ, amihez mérheti az eredményét. Nos, az ő számukra tesszük ide ezt a 20 másodperces visszaszámlálót. Ha van hozzá kedve, indítsa be!
És akkor következzen a rejtvény. Amint ön azt már a címből is tudja, ön a világossal játszik és a cél, hogy úgy adjon mattot a sötétnek 3 lépésben, hogy az ellenfélnek esélye se legyen megmenekülni. A világos lép... de hogyan?
A megfejtést az oldal alján találja
Hogy a helyes megfejtés ezúttal is biztonságos távolban legyen a feladványtól, álljon itt egy poszt Fabiano Caruana sakkozó Instagramjáról. Az alábbi videón annak a játéknak az utolsó pillanatai láthatók, amikor az amerikai sakkfenomén júliusban legyőzte az indiai Gukesht.
Itt a megfejtés
A következő 3 lépésre van szükség:
- A világos vezér g7-ről g1-re lép, ezzel sakkot adva a sötétnek. A sötét király egyetlen mezőre léphet csak, hogy ne legyen sakkban, így nincs más választása, az e1-ről a d2-re menekül.
- A világos vezér persze üldözi tovább, méghozzá a g1-ről a c1-re lépve, és ezzel megintcsak sakkot adva a sötétnek. A sötét király nem ütheti a világos vezért, mert akkor sakkba lépne a világos király miatt, így a körülötte levő hat üres mező közül már megint csak egy olyan maradt, ahol nincs sakkban: kénytelen a d2-ről a d3-ra lépni.
- Ekkor adja meg a világos vezér a kegyelemdöfést, vagyis a mattot. Ehhez a c1-ről a c3-ra kell lépnie, ahol továbbra is védi őt a világos király. Bár egymás mellett állnak, a sötét király nem ütheti a világos vezért, mert ezzel sakkba lépne. Viszont amíg az előző körben még volt hova menekülnie, most már nincs egérút: a szabadon maradt 5 mező közül a világos vezér valamennyin ütné a sötét királyt.
Köszönjük, hogy velünk játszott, várjuk vissza holnap egy újabb gyufás feladvánnyal!
(Kiemelt kép: Chess.com)