Sakkfeladvány: most ne a sötét királyt, hanem a vezért üsse 3 lépésben! A legügyesebbeknek 20 másodperc alatt sikerül

Ez most egy kicsit másmilyen sakkfeladvány a Chess.com-tól, ugyanis ezúttal nem a sötét király a fő célpont, hanem a vezér, azaz közismertebb nevén a királynő.

2024. október 22., 14:27

Szerző:

Itt egy újabb sakkfeladvány, és ha ön rákattintott erre a cikkre, az feltehetőleg azt jelenti, hogy ön nagy sakkrajongó lehet. Ha így van, nagyon szívesen látjuk, de ha nem is tartja magát különösebb nagymesternek, akkor is tartson velünk, mert alapszintű sakktudással is érdemes megpróbálni!

Sakkfeladvány: vesszen a vezér 3 lépésben!

Nagyjából mindent tud most már, ami ahhoz kell, hogy az alábbi, interaktív játékot élvezhesse: ön a világossal játszik a sötét ellen, ön kezd, és a célja, hogy 3 lépésben üsse a d7-en álló sötét vezért. Ha van kedve időre játszani, ezúttal 20 másodpercben határoztuk meg a szintidőt, amennyiben gondolja, indítsa be az órát most, aztán görgessen lejjebb a játékért!

Alább találja a játékot, a világos lép!

A megfejtést az oldal alján találja

Hogy ne zavarjuk a játékot azzal, hogy a megfejtés ott van közvetlenül a feladvány alatt, álljon Polgár Judit egészen friss instagramposztja, amellyel egy fontos évfordulóról emlékezik ma meg.

„1994. október 22. Ma 30 éve, hogy pályafutásom egyik legjobb meccsét játszottam. Később a «Halhatatlan» vagy «Lángoló sakktábla» néven emlegették. Az első lépések a 2. képen. A többi már, ugye, történelem”

– írja Polgár Judit az alábbi posztban.

Itt a megfejtés

Nos, természetesen a világos vezér lesz az, aki üti majd a sötét vezért, de azért segítségére lesz egy futó is. A következő lépéseket tartva a sötét vezér egyszerűen nem menekülhet:

  1. A világos vezér h4-ről d4-re lép, ezzel sakkot adva a sötét királynak. A sötét király ezért kénytelen kimozdulni a sarokból, csak g8-ban nincs sakkban.
  2. Újra sakkot kell adni a sötét királynak, de ezúttal a fent már említett futóval. F1-ről c4-re lépve kapja meg a második sakkot a sötét király, amiből a h6-on álló futó miatt ki sem tud lépni. Csak azért nem matt ez a helyzet, mert ott a d6-on a fekete huszár, ami c4-re ugorva üti a világos futót... és egyúttal felszabadítja az utat a két vezér között.
  3. Innentől már gyerekjáték az egész, a világos vezér d4-ről d7-re lépve üti a sötét vezért, megoldva a feladatot.

Köszönjük, hogy velünk játszott, várjuk vissza holnap is, más típusú rejtvénnyel!

(Kiemelt kép: Chess.com)