Vuelta – Hatalmas csata a hegyen

Sepp Kuss nyerte a Vuelta a Espana hatodik szakaszát, melyen Valter Attila szökésben volt, majd nagyot dolgozott csapatkapitányaiért, a piros trikót átvevő Lenny Martinez pedig a spanyol országúti kerékpáros körverseny legfiatalabb éllovasa lett.

2023. augusztus 31., 21:37

Szerző:

A csütörtöki 183,5 kilométeres táv végén a Pico del Buitrén hegyi befutó várt a La Vall d'Uixóból rajtoló mezőnyre, amelyben gyomorproblémákat okozó vírus miatt gyengélkedtek többen.  Kényszerűségből kiszállt például a versenyből a címvédő és a nap elején még éllovas Remco Evenepoel egyik segítője, Andrea Bagioli. A belga bringás már napok óta hangoztatta, hogy nem ragaszkodik a korán megszerzett piros trikó megtartásához, ennek megfelelően az etapgyőzelemre és a megkülönböztető mez megszerzésére is sokan pályáztak. Negyven fős csoport tekert el mintegy hét percre az összetett esélyeseket magában foglaló főmezőnytől, benne több erős hegyimenő, illetve segítő is. Köztük tekert a Jumbo-Visma négy versenyzője, így a magyar bajnok Valter Attila is.

Az 1956 méter magasan található javalambrei csillagvizsgáló előtti befutóhoz vezető 10,9 kilométer hosszú, 8 százalék átlagmeredekségű Pico del Buitre lábánál 3 perc 45 másodperc volt a különbség az élboly és az esélyesek csoportja között, előbbiből öt kilométerrel a cél előtt szakadt le Valter. Nem sokkal később a támadásokra reagált csapattársa, Sepp Kuss. Az amerikai bringás a Jumbo-Visma mind a hat Grand Tour-sikeréből kivette a részét, idén ott volt mindkét korábbi háromhetesen és fontos segítője volt a végső győztes szlovén Prizmoz Roglicnak, illetve a dán Jonas Vingegaard-nak, ezúttal pedig a legerősebbnek bizonyult a hegyen, megnyerte a szakaszt, és összetettben a második helyre lépett előre. A piros trikó a másodikként célba érkező Lenny Martinezre került át, aki 20 évesen és 51 naposan a háromhetes körversenyek történetének második legfiatalabb, a Vueltát tekintve pedig a legifjabb éllovasa - a procyclingstats szakportál alapján.

Eközben az összetett esélyesek csoportjából Roglic támadott, Evenepoel pedig nem bírta a tempót. A visszacsorgó Valter egy ideig dolgozott a Jumbo-Visma kapitányaiért, akik fél percet faragtak hátrányukból a belga bajnok Evenepoellal szemben.

Valter bő négy és fél perces lemaradással a 29. helyen ért célba, az összetettben pedig a 26.

A szakasz krónikájához tartozik, hogy bukás miatt feladta a viadalt az idei első összetett éllovas, Lorenzo Milesi.    

    Eredmények (a 

Vuelta

 honlapja alapján):

    6. szakasz, La Vall d'Uixó-Pico del Buitre, 183,5 km, hegyi befutó:

1. Sepp Kuss (amerikai, Jumbo-Visma) 4:27:29 óra

2. Lenny Martinez (francia, Groupama-FDJ) 26 másodperc hátrány

3. Romain Bardet (francia, dsm-firmenich) 31 mp h.

...18. Primoz Roglic (szlovén, Jumbo-Visma) 2:52 perc hátrány

19. Jonas Vingegaard (dán, Jumbo-Visma) azonos idővel

20. Juan Ayuso (spanyol, UAE) 2:59 p h.

21. Joao Almeida (portugál, UAE) 3:06 p h.

...23. Enric Mas (spanyol, Movistar) 3:16 p h.

24. Remco Evenepoel (belga, Soudal Quick-Step) 3:24 p h.

...27. Geraint Thomas (brit, Ineos Grenadiers) 4:17 p h.

...29 Valter Attila (Jumbo-Visma) 4:38 p h.

    Az összetett élcsoportja:

1. Martinez 21:40:35 óra

2. Kuss 8 másodperc hátrány

3. Marc Soler (spanyol, UAE) 51 mp h.

...9. Evenepoel 2:47 p h.

10. Mas 2:50 p h.

11. Vingegaard 2:52 p h.

12. Roglic 2:58 p h.

.14 Ayuso 3:06 p h.

.16. Almeida 3:17 p h.

...23. Thomas 4:57 p h.

...26. Valter 6:24 p h.

    Pénteken az Utiel és Oliva közötti 201 kilométer megtétele vár a mezőnyre. A 78. 

Vuelta

 a Espana szeptember 17-én Madridban zárul.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Anne-Christine POUJOULAT / AFP)

 

A 2025-ös Forma–1-es szezon egy régóta várt visszatérést hoz a brazil rajongók számára, hiszen a fiatal tehetség, Gabriel Bortoleto a Sauber istálló egyik ülését foglalhatja el. A bejelentés nagy port kavart a sportvilágban, mivel Bortoleto ezzel Felipe Massa 2017-es visszavonulása óta az első főállású brazil F1-es pilóta lesz. Az izgalom érthető, hiszen a brazil versenyzők történelmileg mindig különleges helyet foglaltak el a Forma–1 világában.