Zavar támadt az Erste ügyfélkezelésén, sokan jártak pórul

A magyarországi bank az orosz és belarusz ügyfelek folyószámlájának megszüntetését helyezte kilátásba. A bank később visszavonta az indokolatlan felmondásokat. 

2022. május 26., 06:26

Szerző:

Orosz anyanyelvű Erste-ügyfelek Telegram-csoportot hoztak létre, mert úgy érzik: rájuk nem vonatkozik semmilyen uniós szankció, a magyarországi bank mégis a folyószámlájuk megszüntetését helyezte kilátásba. Az Erste Bank elismerte a Telexnek, hogy zavar támadt, de mint írták: visszavonják az indokolatlan felmondásokat. A háromszáz ügyfél közül húsznál történhetett tévedés, a panaszos esetek harmadában már javították a hibát.

„A háromszáz ügyfél közül a banknál több mint húsz esetben éltek panasszal az üggyel kapcsolatos adminisztrációs technikai hiba miatt. Ezek az ügyfelek ugyan a megfelelő igazolásokat bemutatták, de az automatikus felmondást mégis kézbesítették a számukra. A bank panaszkezelési eljárásában vizsgálja az ügyeket és állítja helyre a számlavezetést azokban az esetekben, ahol a felmondás indokolatlan volt – erre a panaszos esetek harmadában már sor is került. Az Erste Bank elnézést kér a téves kézbesítésekért és az okozott kellemetlenségekért az érintett ügyfelektől” – közölte a bank. 

 (Kiemelt kép: Attila KISBENEDEK / AFP)

16:32

Már rögtön az első negyedévben elérte az egész évre tervezett hiánycél 58 százalékát a kormány, aminek két legfőbb oka a 13. havi nyugdíj kifizetése, valamint a magas hozamú inflációkövető lakossági állampapírok után fizetendő kamatok voltak. Ebből adódóan a költségvetés kiigazítása elkerülhetetlen, amit minden bizonnyal a lakosság is megérez majd.

Amióta csökken az infláció és az alapkamat, azóta egyre olcsóbbak a lakáshitelek is. A Bankmonitor szakértőinek ezért mind többen teszik fel a kérdést: meddig folytatódik a kamatcsökkenés, mikor érjük el a 2 évvel ezelőtti kamatszintet? A válasz azonban sajnos nem az, amit sokan várnak.