Zavar támadt az Erste ügyfélkezelésén, sokan jártak pórul
A magyarországi bank az orosz és belarusz ügyfelek folyószámlájának megszüntetését helyezte kilátásba. A bank később visszavonta az indokolatlan felmondásokat.
Orosz anyanyelvű Erste-ügyfelek Telegram-csoportot hoztak létre, mert úgy érzik: rájuk nem vonatkozik semmilyen uniós szankció, a magyarországi bank mégis a folyószámlájuk megszüntetését helyezte kilátásba. Az Erste Bank elismerte a Telexnek, hogy zavar támadt, de mint írták: visszavonják az indokolatlan felmondásokat. A háromszáz ügyfél közül húsznál történhetett tévedés, a panaszos esetek harmadában már javították a hibát.
„A háromszáz ügyfél közül a banknál több mint húsz esetben éltek panasszal az üggyel kapcsolatos adminisztrációs technikai hiba miatt. Ezek az ügyfelek ugyan a megfelelő igazolásokat bemutatták, de az automatikus felmondást mégis kézbesítették a számukra. A bank panaszkezelési eljárásában vizsgálja az ügyeket és állítja helyre a számlavezetést azokban az esetekben, ahol a felmondás indokolatlan volt – erre a panaszos esetek harmadában már sor is került. Az Erste Bank elnézést kér a téves kézbesítésekért és az okozott kellemetlenségekért az érintett ügyfelektől” – közölte a bank.
(Kiemelt kép: Attila KISBENEDEK / AFP)