Kiderült, mennyit költöttek üzemanyagra a parlamenti képviselők tavaly

Az abszolút listát egy fideszes képviselő vezeti, aki közel 4,5 millió forintot tankolt el a tavalyi évben.

2025. május 26., 11:44

Szerző:

A magyar parlamenti képviselők 2024-ben több mint 220 millió forintot költöttek üzemanyagra – derült ki a Blikk által közzétett adatokból. A lap statisztikája szerint a legtöbbet Hörcsik Richárd fideszes képviselő tankolta el, összesen 4,459 millió forintot. A top 10-es lista további helyezettjei szintén kormánypárti politikusokból áll: előkelő helyet foglal el rajta Simon Miklós, Tilki Attila és Kósa Lajos is. Az ellenzéki képviselők közül Dudás Róbert, a Jobbik politikusa költötte a legtöbbet üzemanyagra, ő 2,974 millió forintot szórt el erre a célra, ami azonban csak a 14. helyre volt elegendő.

A Blikk megjegyezte, hogy a valós üzemanyagköltségek ennél is magasabbak lehetnek, mivel az összeg nem tartalmazza azoknak a frakcióvezetőknek, alelnököknek és házelnöknek a kiadásait, akik pozíciójukhoz hivatalból járó autót használnak. Továbbá, a parlamenti mandátummal rendelkező kormánytagok és államtitkárok külön autóval és benzinkártyával rendelkeznek, így az ő költéseik sem szerepelnek a nyilvánosságra hozott adatokban.

Az elmúlt hetek nem várt változást hoztak az üzemanyagárban

Amint arról a 168.hu beszámolt, az üzemanyagárak kiegyenlítődése több gazdasági tényező együttes hatásának eredménye. Az elmúlt hónapokban jelentős árcsökkenés volt tapasztalható mind a benzin, mind a gázolaj esetében: a benzin ára literenként 33 forinttal, míg a gázolajé 55 forinttal csökkent az előző év végéhez képest. Ez a csökkenés részben annak köszönhető, hogy az OPEC országok a vártnál nagyobb mértékben növelték a termelést, valamint az amerikai vámintézkedések nyomán erősödtek a recessziós félelmek, amelyek lefelé nyomták az olajárakat. Emellett a forint is jól teljesített a dollárral szemben, ami szintén hozzájárult az üzemanyagárak mérséklődéséhez.

A dízel iránti kereslet változása is szerepet játszik az árak kiegyenlítődésében: gazdasági fellendülés idején nő a dízel iránti kereslet, míg kedvezőtlen gazdasági kilátások esetén csökkenhet a gázolaj iránti igény. Ez a keresletcsökkenés hozzájárulhatott ahhoz, hogy a gázolaj ára közelítette a benzin árát.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP)