Téved, aki temeti a Facebookot

Bővült a Facebook felhasználóinak száma, bevétele és profitja is az előző negyedévben, ennek pedig örülnek a befektetők is, írja a Portfolio.

2014. július 24., 08:45

A Facebook most kiadott gyorsjelentésük főbb pontjai:

A felhasználói táboruk tovább bővült: a havi szinten aktív felhasználók száma június végén 1,32 milliárd volt, ami 14 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi szinthez képest, a napi szinten aktív felhasználók száma júniusban átlagosan 829 millió fő volt, ami 19 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.

Erősen bővült a Facebookot mobilon keresztül felhasználók száma is: júniusban átlagosan 654 millióan használták naponta a Facebookot, ez 39 százalékos növekedés 2013 júniusához képest.

A Facebook árbevétele az egy évvel korábbi 1,81 milliárd dollárról 61 százalékkal 2,91 milliárd dollárra emelkedett, a devizahatásoktól tisztítva 59 százalékos volt a bevételek növekedése.

A Facebook aktív hirdetőinek száma 1,5 millió főre emelkedett az egy évvel ezelőtti 1 millióról. A hirdetési bevételek 67 százalékkal ugrottak meg a negyedévben az előző év azonos időszakához képest és a mobil hirdetési bevételek már a teljes hirdetési bevétel 62 százalékát adták. A bázisidőszakban még csak a 40 százalékát tették ki.

Egyre többen használják

A hirdetőkért folytatott harc alapja pedig, hogy a felhasználószámot tovább tudja növelni a Facebook. Az elmúlt hónapokban voltak olyan aggodalmak, miszerint a felhasználók elpártolnak a Facebooktól, főleg az amerikai fiatalok.

Ennek ellenére a naponta aktív felhasználók száma 19 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben. Különösen a mobilos felhasználók száma nőtt, 39 százalékkal használták többen a Facebook mobil alkalmazását.