Szoftver figyeli az ordító reklámokat

Ősztől már büntetheti a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a túl hangos tévé-és rádióreklámot: bemutatták a Médiatanács „fülét”, vagyis a Humanoid nevű magyar szoftvert, ami észleli és rögzíti a műsorfolyamból hangerejével kiugró reklámspotokat.

2011. április 21., 07:13

Az év elején életbe lépő médiatörvény rendelkezései szerint egyetlen reklámblokk sem lehet hangosabb, mint az előtte és utána következő műsorok.

A Médiatanács őszig nem szankcionálja a szabálysértést, egyelőre csak felhívja a figyelmet a szabálysértésre. Ettől függetlenül nyomon követik a kihágásokat: januártól egy új szoftver is figyeli a televízió csatornák adását – írja az

OrientPresshírügynökség.

„A Humanoid száz százalékban magyar fejlesztés: 2010 decemberében készült el, és a médiatörvény hatályba lépésétől kezdve üzemel” – mondta el Kiricsi Karola, a Médiatanács szóvivője.