Mik lesznek az idei slágerajándékok?

A karácsony közeledtével a Google keresőjében is egyre jobban látható az ajándékok iránt növekvő igény. Szignifikánsan emelkedik egyes termékek népszerűsége, míg másoké folyamatosan zuhan – írta a Napi Online.

2009. december 12., 08:31

Látható, hogy november közepétől, amikor egyre több ember kezd el gondolkodni azon, hogy mit vegyen szeretteinek karácsonyra, folyamatosan emelkedik az ajándék szóra irányuló keresések száma. Idén a korábbinál jóval többen kerestek a saját készítésű ajándékokra, és a jelek szerint inkább a nők vannak gondban az ajándékvásárlással, hisz a legnépszerűbb keresések ötödik helyén ott szerepel az ajándék férfiaknak.

A korábbi évek decemberét megvizsgálva az is kiderül, hogy legtöbben még mindig a 24-ét megelőző héten ébrednek. 2008-ban 22-én, 2007-ben és 2006-ban 18-án, 2005-ben 21-én, 2004-ben pedig december 20-án kerestek a legtöbben az ajándék szóra. A kutatás az ajándékvásárlás szempontjából valószínűleg sokaknak nem elég sikeres aranyvasárnapot követő hétköznapokon volt igazán intenzív: 2004-ban, 2006-ban és 2008-ban hétfőre esett a csúcs, 2007-ben keddre, 2005-ben pedig szerdára.

A nagy értékű szórakoztató elektronikai cikkek évek óta kedvelt célpontjai a karácsonyra készülő vásárlóknak. A kereséseket jelző grafikonból két dolog tűnik ki azonnal: az LCD tv sokkal jobban érdekli a felhasználókat, mint vetélytársai, a plazmák, illetve októbertől minden évben meredeken megugrik a tévékre irányuló keresések száma. Utóbbi trend különösen 2006-től válik nyilvánvalóvá, amikor a síkképernyős készülékek már sokak számára váltak megfizethetővé. A hdtv-re irányuló keresések csökkenő aránya annak lehet a jele, hogy a vásárlók egyre jobban tisztába kerülnek a technológiával, és a konkrét termékek már jobban érdeklik őket.

A DVD hiába számít már ósdi technológiának a szórakoztató elektronika rohamléptekkel fejlődő világában, népszerűsége még mindig messze megelőzi a jövő formátumának kikiáltott Blu-ray-ét. A HD DVD idén januári "visszavonulása" nem hozta meg az áttörést a kéklemezes formátum számára. Jelenleg úgy tűnik, hogy a DVD trónjára leselkedő veszély az internet felől érkezik - a torrent keresőszó népszerűsége 2008 márciusában elérte a DVD-ét, az olló azóta pedig csak tovább szélesedett.

A háztartási gépek közül a kenyérsütő, amely 2004 és 2008 között egyértelműen megelőzte a kávéfőzőt, idén februártól már lényegesen kisebb érdeklődést vált ki. Ugyanakkor mindkét termék erősen szezonális jellegű: elsősorban a kenyérsütőnél, de 2007 óta a kávéfőzőnél is nyilvánvaló a karácsonyi szezon hatása a keresésekre.

2004 óta lassan, fokozatosan csökkent az mp3 iránti érdeklődés, mértéke mégsem tűnik drámainak. Egyre laposabb a karácsonyi tüske is, már bőven alulmúlja a "vásárlás" kategória átlagát, azaz a termék divatcikkból idejétmúlttá vált – írta a Napi Online.