Már a külföldi befektetők is tudják, hogy a magyarországi vasútépítésekhez kit kell megbízni
A Rákos-Hatvan vasútvonalat 150 milliárd forintból újítják fel, a nyertes kivitelezőket tavaly márciusban jelentették be. Szokatlan módon nem volt köztük sem a felcsúti milliárdos, Mészáros Lőrinc R-Kord nevű vasútépítő cége, sem veje, Homlok Zsolt hasonló profilú vállalkozása, a Vasútvillamosító Kft. – írja a 24.hu.
A megrendelést öt osztrák gyökerű cég vitte el: a Strabag Vasútépítő Kft., a Belfry PE Kft., a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Thales Austria GmbH és a Thales Rail Signalling Solutions Kft. Rákos és Hatvan között összesen 52 kilométer hosszú vasúti pályát korszerűsíthet. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a nyertesnek hirdetett vállalkozások viszik el az összes pénzt, a majdnem 150 milliárd forintot. Alvállalkozók hadát foglalkoztatják, amelyekhez szintén csorog a milliárdokból.
A G7 már korábban feltárta, a Rákos-Gödöllő vonalon a Belfry PE kizárólag Mészároshoz köthető alvállalkozókat kért fel. A 24.hu birtokába került szerződésekből viszont az derült ki, hogy ugyanezen a szakaszon a másik fővállalkozó, a Strabag Vasútépítő Kft. is a NER-hez köthető cégeket preferált. Sőt a másik, Gödöllő és Hatvan közötti, szintén több mint 60 milliárdos szakaszon is pénzhez jut a Mészáros család meghívott alvállalkozóként.
A portál birtokába jutott szerződések alapján a Rákos-Gödöllő szakaszon Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt cége, a Vasútvill Kft. alvállalkozóként vesz részt. A villamos felsővezetékek építésében, anyagbeszerzésben, egyes részfeladatok felelős műszaki vezetésében és építési feladatok irányításában kapott munkát.
Azt a 24.hu teszi hozzá, hogy mintha mindegyik nyertes fővállalkozó ugyanabból a kalapból húzott volna magának alvállalkozókat.