Megjelent a DEKRA használtautó indexe
A napokban jelent meg a DEKRA idei használt autó indexe, amely nem kevesebb, mint 15 millió vizsgálat adatait dolgozta fel. Benne a használt kocsikat kilenc kategóriára osztják, a törpe autóktól a kompakt- és középosztályon át a felső osztályig, így kiválaszthatjuk a kedvünkre való és leginkább megbízható kocsit.
Összesítik a sok ezer vizsgálat adatai arról, hogyan vált be a jármű, milyen hibákkal, hibaforrásokkal kell a vásárlónak számolnia. Külön kategóriában szerepelnek a kabriók, a terepjárók, az egyterűek és a furgonok, a minimálistól 150 ezer kilométer futás-teljesítményig.
Alkalmasint nem meglepetés, hogy a „valamennyi kategória legjobbja” címet idén három olyan luxusautó érdemelte ki, amelyet még használtan is csak kevesen tudnak megengedni maguknak. Az abszolút győztesek tehát az Audi A6-os, amelyet a Mercedes-Benz E osztálya és az Audi Q5-öse követ.
A többi kategória győztesei, azaz a használtan vásárlásra elsősorban ajánlottak az alábbiak:
Kiskocsik: Toyota Yaris
Kompakt osztály: Honda Civic
Középkategória: Volvo S60/V60
Felső közép/felső osztály: Mercedes-Benz CLS
Sportkocsik, kabriók: Mercedes-Benz SLK
Terepjáró/SUV kategória: Mercedes-Benz M osztálya
Egyterűek: Mercedes-Benz B osztály
Kis szállító: Opel Combo
Nagy furgon: Renault Master
Német gondossággal egyébként külön értékelték a „klasszikusokat”, olyan járműveket, amelyeket már régebben nem gyártanak, de gyakran jelennek meg a használtautó-piacon, így értékelésük különösen fontos az olcsó kocsit keresők számára. Az utóbbiak 131 modell közül válogathatnak a DEKRA értékeléséből s azokból pontosan megtudhatják, hogy pl. ősrégi egy Golf II.-nél hol kell rozsdásodásra, egyéb gondokra számítani.
A szakemberek egyébként ezúttal először vizsgáltak és értékeltek oldtimereket. Ugyancsak alaposan: legalább ezer, nagyjában hasonló futásteljesítményű kocsi vizsgálatára volt ahhoz, hogy a modell bekerüljön a jelentésbe. A futásteljesítményt a veterán autóknál 50 ezer és 200 ezer kilométer között szabták meg. Egyidejűleg bevezették az új kocsik kategóriáját: ide azok kerültek be, amelyek kevesebb, mint három éve vannak a piacon. Tekintettel arra, hogy az új típusokat a gyártók nem ritkán visszahívják, hogy kiküszöböljék a hiányosságokat, ezeknél a DEKRA még nem értékel, csak jelzi, mi kapható.
A vállalat egyébként tavaly volt 90 éves és a világ egyik vezető szakintézménye. 37 ezer munkatársa öt kontinensen ötvennél több országban dolgozik független szakvéleményeken. A DEKRA tavalyi forgalma 2,7 milliárd euró volt, a járműveken kívül egy sok további terméket és szolgáltatást értékel.
Németországról további írásokat
a